Conflict in html?

  • Hallo,


    Ik heb een jquery carousel gedownload draaiend op http://www.tattooforums.nl/sourcecode.html


    Als ik de bron van sourcecode.html in een block plaats onder de categorie lijst links op het forum dan werkt het niet meer naar behoren en worden er gewoon 3 afbeeldingen onder elkaar getoond.


    Het vreemde is, dat als ik diezelfde bron in de footer block plaats op het forum, de carousel wel werkt onderaan de site.


    Allebei de block locaties staan tussen de <body> tags op dezelfde pagina uiteraard echter werkt het dus onderaan de site wel maar in de categorie block niet ?(


    Is hier een verklaring voor? Of mogelijke oplossingen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ja hoor, het is mogelijk dat bepaalde condities gelden op een bepaald element.


    En bij de footer gelden die condities misschien niet.


    Met css heb je bijvoorbeeld dat je een bepaalde <div> een style geeft,
    bijvoorbeeld elk <div> wil je op een apparte lijn en geef je aan metdisplay:block;


    Dan kan het zijn dat ze daardoor onder elkaar komen.

  • Dankjewel voor je uitleg, ik ben zelf ook opzoek gegaan en het is inderdaad wat je verklaard.


    Bijvoorbeeld de li tag werkt heel anders binnen die block als bijvoorbeeld bij de footer.


    De template werkt met less, dit is naar mijn weten een extension op css, maar kan ik binnen dit block niet aangeven dat de styles daar op moeten houden? Weet niet precies hoe ik het moet formuleren, maar de block onder de categorieen heeft de style van de categorieen zelf... Ongeacht of ik het binnen een div zet met andere class en id...


    Is er hier geen oplossing voor? Ik heb al contact opgenomen met codologic in dit geval de maker van het forum hoe ik de style binnen dit block kan stoppen maar tevergeefs we zijn een week verder en heb nog niks gehoord.


    Heel benieuwd of er iemand is die misschien een truucje kent hiervoor?

  • Graag gedaan hoor.


    Less is geen extensie op css.
    Het is een uitbreiding van css. Netzoals sass.
    Beide maken je het gemakkelijk om css code te schrijven dat op meerdere browsers werkt en beter georganiseerd is.
    De less of sass code moet je daarna omzetten naar css code om uit te kunnen voeren.


    Ik weet niet over welke forum je het hebt of wat je precies voor mekaar wilt krijgen.


    Bekijk eens tutorials hoe je van less, een css code maakt. Want wijzigingen in je less bestand betekent in sommige gevallen niet dat het gelijk op je beeldscherm te zien is, dit moet je eerst (handmatig) omzetten naar .css


    Success!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!