Site restylen m.b.v PHP

• Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is het een hele vage titel, een site restylen met PHP?! Ja. Dat wil ik.

Laat ik het duidelijker uitleggen. Mijn school heeft een Infokanaal (link) maar deze is zo verschrikkelijk lelijk (naar mijn mening) en onoverzichtelijk voor mobiele gebruikers, dat ik dacht om een zelfde site op te bouwen met bijvoorbeeld Bootstrap, en dan met PHP de content van de originele site af te halen, maar met ongeveer dezelfde menu-opbouw (mededelingen, roosterwijzigingen). Probleem is, de pagina's updaten iedere dag dus ook de page id's (dus view.php?id=4056 enz.) en ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan, omdat de code dan ook iedere dag moet updaten (de src-url's).

Deze code had ik al:

Hoe maak ik hier een mooie code van? Ik zou nu echt niet weten wat de handigste oplossing is, eigenlijk alleen om het feit dat het iedere dag zichzelf moet aanpassen. Hoop dat jullie wel een oplossing hebben.

Alvast bedankt!

Gr. Wessel

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Graag gedaan.
    En ben benieuwd naar het resultaat.

Wil zelf misschien ook nog iets maken voor me rooster, wijzigingen en dergelijke, dus wellicht kan ik iets met de opbouw (Als je dat goed vind)

Dat kan zeker, had het idee om met tabbladen te werken (dus je hebt tabjes met de naam, bijv. "Mededeling"), zit alleen even te kijken hoe ik dit ga doen, had in gedachten om heel veel tabbladen maken (20 ofzo) en kijken of er een pagina 20 bestaat, zo niet deze tab laten verdwijnen. Maar ik denk zelf dat dit wel heel omslachtig is, misschien dat het makkelijker kan?

• Dat kan zeker, had het idee om met tabbladen te werken (dus je hebt tabjes met de naam, bijv. "Mededeling"), zit alleen even te kijken hoe ik dit ga doen, had in gedachten om heel veel tabbladen maken (20 ofzo) en kijken of er een pagina 20 bestaat, zo niet deze tab laten verdwijnen. Maar ik denk zelf dat dit wel heel omslachtig is, misschien dat het makkelijker kan?

Je hebt in feite het aantal mededelingen al, dus je kan een foreach (PHP: foreach - Manual ) gebruiken om enkel pagina`s aan de maken zolang het nodig is.
    Verder kun je met CSS (classes geven aan je tabjes) gewoon de opmaak gelijk voor alle X aantal tabs geven.

Verder kun je ook met array_unique (PHP: array_unique - Manual ) enkel de unique waardes ophalen.
    Op die manier kun je dan 1 tabje mededelingen tonen, met eventueel een nummer erachter, bijvoorbeeld:
    Mededelingen [6]
    Rooster Dinsdag [3]

Op die manier krijg je een kleiner menu met eventueel grotere tabjes waardoor het makkelijker te gebruiken is op de mobiel.

• Daar heb je zeker wat punten, die ga ik even uitzoeken en uitwerken. Ik houd je op de hoogte!

• Krijg het niet helemaal lekker voor elkaar, heb nu voor de test alle mededelingen op één page dmv deze code:

En er zitten wat bugs in:

- Hij haalt alleen text op van de eerste mededeling, de rest blijft hetzelfde.
    - Hij genereert één bericht teveel, heb al -1 geprobeerd maar zou niet weten waar deze zou moeten staan...

Ook zal dit niet handig zijn voor tabbladen, heb wat geprobeerd maar werkt ok niet echt lekker zo:

Deze geeft ook geen tabs weer, maar als plain text... Waar hier de fout zit zou ik niet weten, zal wel zo'n klein iets zijn...
    Sorry dat ik zoveel vraag maar PHP is op dit gebied wel nieuw, heb wel eens met foreach enz. gewerkt maar niet echt vaak.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!