Php use class from parent file

• Hallo iedereen,

ik ben een beetje aan het scripten en nu had ik dus een class die geïnclude werd.
    Maar deze class gebruikt dan weer een class uit de includende file... Na lang zoeken kwam ik op de volgende code, maar ik wil nu even weten of dit de beste manier is:

Main.php

Class.php

Ik heb net gemerkt dat ik ook altijd "Extend" kan gebruiken, maar dan Extend alles de database, ik weet niet ofdat dat handiger is...
    Wie kan dit duidelijker maken voor mij?

Willem

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat jij doet is het handigste. Het meegeven van de database als parameter. Het enige wat minder handig is, is het database gebeuren binnnen de class. Want PDO op zichzelf is al een class. Je hoeft alleen maar $db = new PDO(.....) aan te maken en dat door te geven. Dat hoeft niet binnen een class. ;)

• Wel, ik heb net een beetje zitten knutselen en ik merkte dat het dus ook met global kan :)
    Dankjewel voor de hulp

Probeer niks met de global scope te doen ;)... De manier die je hierboven gebruikt is het beste denk ik, ook wel het dependency injection design-pattern genoemd. Daarnaast wat @victor zegt, PDO is opzich zelf al een class dus bedenk wel goed waarvoor je dit gaat gebruiken

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!