Opnieuw blunder bij de Nederlandse Fiscus.

  • De Nederlandse fiscus (de belastingdienst) heeft opnieuw een flinke blunder gemaakt.
    Meer dan 200 miljoen euro is er in een falend ICT systeem gestopt.
    Het systeem draagt de naam ETPM.
    ETPM was bedoeld om toeslagen uit te keren en om zelfs automatisch de betalingen te doen.
    Maar het systeem werd nog niet eens bij 1% van de betalingen gebruikt.


    Bij de oplevering van het systeem in 2010 had de directie van onze fiscus al ernstige zorgen.
    Ze vonden het tevens te duur om het op grote schaal te gaan gebruiken.


    De belastingdienst staat bekend om zijn ICT blunders. Ook hier is weer 200 miljoen belasting geld weggegooid!
    Over deze blunder heeft de Tweede kamer der Staten generaal pas dit jaar wat over gehoord.


    Bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws/be…=PCM_Nieuwsbrief_20140623

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik weet er alles van... Mijn vader werkt voor Capgemini en was een tijdje bij de Belastingdienst uitgezonden geweest voor een ICT project. Het koste uiteindelijk nog wat extra uren om het compleet en functioneel af te maken, maar dat wou de Belastingdienst niet want ze mochten geen cent over het budget heen en toen is er dus een niet functioneel project opgeleverd, voor veel geld. Capgemini, Belastingdienst en mijn vader blij, alle inwoners denk ik minder...

  • Ik weet er alles van... Mijn vader werkt voor Capgemini en was een tijdje bij de Belastingdienst uitgezonden geweest voor een ICT project. Het koste uiteindelijk nog wat extra uren om het compleet en functioneel af te maken, maar dat wou de Belastingdienst niet want ze mochten geen cent over het budget heen en toen is er dus een niet functioneel project opgeleverd, voor veel geld. Capgemini, Belastingdienst en mijn vader blij, alle inwoners denk ik minder...


    Inderdaad.
    De belasting betaler mag huilen en de scripter krijgt volle pond beloning van ons!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!