Wordpress security update

  • Heb je ergens een wordpress installatie staan?
    Update hem dan aub zeker.
    Door een recent ontdekte beveiligingsfout kan men inloggen in je wordpress admin.


    Het is nu dus belangrijker dan ooit om snel je wordpress installatie te updaten naar de laatste versie.
    Alle wordpresjes die ik host werden geupdated.


    Heb jij er nog staan die nog wachten op een update?

  • Ik zelf gebruik geen Wordpress, omdat ik er niet zo fan van ben. Een vriend van mij wel en ik heb hem dit doorgegeven en hij is dankbaar voor de tip!


    Zelf maak ik gebruik van het CMS Drupal. Vooral omdat ik het makkelijker gebruiken vind en je er naar mij mening complexere website mee kan maken. Je kan ook je CMS besturen door middel van een Terminal wat ik een awesome feature vind.

  • @dees40
    Wat voor complexere dingen moet ik dan aan denken? Werk al 2 jaar met WordPress en niks is onmogelijk geweest om te maken.
    Verder wordt WordPress zoveel gebruikt dat het gewoon onder vuur legt, ben al blij dat dit opgelost wordt.


    Tevens vermeld Koen het wel een beetje laat want deze update was vorige week donderdag of vrijdag al uitgerold en dus sneller opgelost.

  • @Wmdiensten


    Je kan er allebei complexe systemen mee maken, maar naar mijn mening kan ik met Drupal makkelijker ingewikkelde functie's maken. Functie die normaal moeilijk zijn om te maken (vooral in een CMS) maakt Drupal makkelijker. Maar dit is mijn mening en sommige mensen zullen hier anders over denken.


    En welk CMS systeem nu het beste is is ook moeilijk te zeggen. Want de een vind het ene helemaal geweldig terwijl de andere liever iets anders heeft. Je kan eigenlijk pas echt oordelen als je allebei de systemen veel gebruikt hebt.

  • @dees040
    Ik denk dat dit per persoon verschilt, met WordPress kan je alles zo aanmaken, modules zijn eigenlijk kinderwerk als je direct weet hoe dit in elkaar steekt.
    Modules kan ik makkelijk binnen 3 uurtjes maken voor back-end en front-end dus ik denk niet dat Drupal beter is maar in jou ogen en ervaring gewoon beter is.


    Beide CMS systemen zullen makkelijk zijn alleen is het de ervaring van de persoon zelf die hieraan werkt en kan informeren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!