Samsung heeft meerderen nieuwe reclame filmpjes, waar in Samsung een subtiele steek geeft aan de Ipad van haar concurrent Apple.
Vooral de beperkte functies van de tablet van Apple komen in het filmpje voor.
In de filmpjes probeert Samsung haar tablet aan de man te brengen. In het bijzonder de Samsung Galaxy Pro-tablet.
Dat gebeurt door een gebruiker van de Ipad van Apple klaagt over het ontbreken op de Ipad wat de tablet van Samsung wel zou hebben.
Zo zou iemand die een Ipad heeft niet kunnen multitasken tijdens een vergadering op Skype.
En in een ander filmpje klaagt iemand dat zijn kind een belangrijk bestand van zijn tablet heeft verwijderd. “Heeft je tablet geen verschillende gebruikersaccounts voor de gebruikers?” Gerageert de Samsung Tab gebruiker die toevallig naast hem zit.
Ook van anderen fabrikanten worden tablets belachelijk gemaakt zoals de Amazons Kindle. Omdat van die tablet het scherm minder scherp is dan bij de Samsung tablet.
Afzeiken tegenwoordig een cultuur?
Filmpjes waarin je concurrent direct word afgekraakt mag volgens de reclame wet niet in Nederland.
Tevens valt het ook onder Smaad en Laster. (Het opzettelijk schade toe brengen aan bedrijven / personen.)
Maar in Amerika word met regelmaat zo’n filmpje gemaakt. Maar ook bedrijven als Microsoft beginnen net zo hard mee te doen met de afzeikcultuur die er nu heerst.
Er kan er helaas maar eentje de beste zijn en zijn Microsoft, Apple en samsung in dit geval niet de braafste jongens van de klas.