osFighter

  • Fijn dat er eindelijk een maffia game komt met classes enzo, hoop dat je ermee door gaat, zullen veel mensen wat aan hebben.
    Zowel mensen die het helemaal gebruiken, als mensen die enkel bepaalde dingen/denkwijze ervan zullen overnemen.


    Heb de source verder nog niet bekeken, maar het bevat wel een denkfout die veel van die maffia games hebben.
    De captcha code word geplaatst in 'core/image.php' terwijl dit niet verplicht geladen hoeft te worden.
    Denk aan een bot, of simpel het verbergen van afbeeldingen, wat bijvoorbeeld in de 'View page info' kan in Firefox.
    Zolang je de afbeelding niet opnieuw laad houd je de oude code.
    Verder is de captcha erg makkelijk, maar dat word vast nog wel aangepast (?)


    PS: Is niet om je af te kraken, maar gewoon opbouwende kritiek.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ben toevallig vandaag begonnen aan de captcha dus hij is inderdaad nog niet helemaal veilig. Dit word natuurlijk nog aangepast in de komende "updates".


    Voor de rest schiet het erg op. Heb vandaag ook 6 pagina's (bijna) volledig gemaakt. Zoals: crimes, bank, jail, shop, airport en hospital.


    Ook ben ik er zeker van dat dit gaat af komen. De dingen die ik nu op de TODO heb staan ga komen zeker in update 1.0 die ik probeer af te hebben rond eind februari 2015 (zou eerder kunnen maar druk met eind examens/periode op school).

  • Paar kleine tips wat betreft je git gebruik;


    - Gooi aparte features op een aparte branch.
    - Gebruiker namen die duidelijk omschrijven wat er is toegevoegd, is voor jezelf later ook makkelijker.
    - Gebruik enviroment variabelen voor zaken als database wachtwoorden en dergelijke, die horen niet in de repo


    Klopt inderdaad dat van database wachtwoorden niet helemaal lekker ging, had ik een aantal vergeten niet mee te sturen. Steeds als dat gebeuren maakte ik wel een nieuwe database account aan. Voor de rest begrijp ik volgens mij niet helemaal wat je met het 2de puntje bedoeld. Tenzij gebruiker gebruik moet zijn. Als dat zo is doe ik dat al (denk ik), zoals je hier kan zien. Als je naar het commit commentaar kijkt. Dit doe ik wal pas sinds gisteren.

  • Goeie vraag, dit doet ie nu nog automatisch als je een gebruiker "admin" aanmaakt anders moet je voor nu nog even naar de database gaan en userlevel naar 9 zetten en misschien ook even dit in je groups zetten (van jouw user): a:2:{i:0;s:1:"1";i:1;s:1:"2";}


    Je kan me ook toevoegen op Skype voor meer vragen: dees040


    Ik zal nog even een nieuwe database dump op github zetten samen met wat nieuw functie's.

  • Klopt inderdaad dat van database wachtwoorden niet helemaal lekker ging, had ik een aantal vergeten niet mee te sturen. Steeds als dat gebeuren maakte ik wel een nieuwe database account aan. Voor de rest begrijp ik volgens mij niet helemaal wat je met het 2de puntje bedoeld. Tenzij gebruiker gebruik moet zijn. Als dat zo is doe ik dat al (denk ik), zoals je hier kan zien. Als je naar het commit commentaar kijkt. Dit doe ik wal pas sinds gisteren.


    Vind het persoonlijk allemaal nogal vrij globaal, neem aan dat de reden is waarom het op Github staat is zodat iemand anders eventueel ook kan helpen.


    "New functionality" bijvoorbeeld zegt mij helemaal niets


    Die omschrijving is al een heel stuk beter:


    "New pages: family list, family profile and house market.
    Updated pages: crimes (add better Captcha), hospital, jail, airport (all three new layout)
    Big changes: New captcha (only at crime at the moment)
    Small changes: some icon updates and more user profile info
    Bug fixes: admin user update, you can now update users without specifying groups"


    Persoonlijk zou ik die elementen afzonderlijk van elkaar hebben gecommit dan krijg iets in de richting van:


    "updated crimes adda better captcha"
    "updated layout for hospital, jail and airport pages"
    "added list and profile functionality to family feature"
    "added house market feature"


    met per onderdeel een beschrijving van wat het normale verwachte gedrag is van deze wijziging/toevoeging.


    Maakt het terug lezen voor jezelf en voor anderen veel eenvoudiger, als jij/iemand anders vermoedt dat er een bug zit in de functionaliteit dan kan deze terug vinden met welke gedachte dit gecommit is.

  • @DirkZz je hebt bijna overal gelijk, behalve bij het afzonderlijke van elkaar commite. Neem als voorbeeld die commit (678b800c1817cc28f5c580e5924ef53cc6e36e2a), jij zegt dus bijvoorbeeld crimes en hospital los van elkaar commite. Bijde pagina's hebben veel bestanden waar ze samen in komen. Dus twee pagina's waar bijde met drie andere bestanden praten. Hoe zou jij het dan doen?

  • @DirkZz je hebt bijna overal gelijk, behalve bij het afzonderlijke van elkaar commite. Neem als voorbeeld die commit (678b800c1817cc28f5c580e5924ef53cc6e36e2a), jij zegt dus bijvoorbeeld crimes en hospital los van elkaar commite. Bijde pagina's hebben veel bestanden waar ze samen in komen. Dus twee pagina's waar bijde met drie andere bestanden praten. Hoe zou jij het dan doen?


    Precies op dezelfde manier alsop waarop jij het hebt ontwikkeld, waarschijnlijk heb je.


    1. de nieuwe style gemaakt -> commit
    2. deze style toegepast op de crime pagina -> commit
    3. de stijle toegepast op de hospital pagina -> commit



    Als er technische wijzigingen zijn die voor problemen kunnen zorgen, nieuwe branche maken, wijzigingen doorvoeren, comitten -> push.
    En daarna mergen.


    Git branch | Atlassian Git Tutorial

  • Met dank aan de tip van @Victor is er nu de mogelijkheid om te call credits te kopen door middel van PayPal. Deze staat nu nog in de sandbox mode dus als er mensen zijn die een developer account hebben met test account, dan kunnen deze de nieuwe functie testen. Verder denk ik dat ik ze geen Call Credits ga noemen maar gewoon Credits. Dit omdat er geen mogelijkheid komt om met telefoon te betalen (voor de beta versie dan).


    Op dit moment moet ik nog een paar functie maken voordat ik een beta versie kan uitbrengen. Deze functie's zijn: families (aanmaken, wijzigen, joinen, shop), spelers aanvallen en forum. Voor de rest is alles gepland voor de beta versie wel af.


    Als je nog goeie tips hebt of dingen die erin moeten komen hoor ik dat graag!


    Ik had gepland de eerste beta versie, beta 0.1, pas in februari af te hebben. Echter door deze week (~2 weken) flink aan het project gewerkt te hebben heb ik nu genoeg inhoud om de eerste versie uit te brengen.


    Deze versie is niet erg groot. Er kan wel van alles gedaan worden maar nog niet alles is compleet. Het enigste wat niet toegevoegd is aan deze release is aanvallen, forum en familie shop. Voor de rest is alles aanwezig. Ook ben ik erachter gekomen dat PayPal 10% van de keren dat ik het geprobeerd hebt mij uitlogd, dus dat is een puntje waar nog goed naar gekeken moet worden. Wel slaat ik alle payments in de database op afgerond of niet. Zodat de site administrator altijd nog terug kan zien bij wij het fout ging.


    Als iemand fouten vind hoor ik het graag!

  • Ondanks dat bepaalde stukken wel verbeteringen kunnen hebben vind ik het knap dat je het doorzet, is de eerste die ook echt een release mogelijk heeft gemaakt. Knap staaltje werk en daarnaast voor de mensen ook een leuk opstapje richting OO :-).


    Wellicht nog wel handig in je volgende versie rekening te houden dat je bij je views ook echte all html bestanden hebt staan nu heb je onder files/ingame/ ook nog html staan. Dit is wellicht makkelijk te ondervangen door middel van een template parser (Smarty / dwoo).


    En als je zelf ook dieper in wilt gaan op OO ook eens kijken naar een abstract class voor bijvoorbeeld "crimes". Wanneer je voor elke class dezelfde functies definieert bijvoorbeeld:

    • getData();
    • setData();
    • assignVariables(); (Indien je template parser gebruikt)
    • evaluate(); (Form submissie)
    • init(); (Initialize van de class)

    Zo weet je altijd en mensen die er aan gaan werken welke functies ze in classes moeten gebruiken om extra toevoegingen te maken. En als je dan NOG dieper wilt gaan kan je er voor kiezen om een singleton class aan te maken waar elke "crime" class uit extend.


    Zo kan je dan i.c.m. de autoloader in je hoofd class direct de class aanspreken. (Ook i.c.m. een static variable)


    Code
    self::$stealObj->init();


    Of dan kan je tijdens het laden van een pagina automatisch lopen door je singleton class en alle init() functies automatisch laten afvuren.


    Meer info over singleton:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Singleton_(ontwerppatroon)


    Je kan bovenstaand ook allemaal negeren en dan zal ik je nog aangeven dat je goed bezig bent :D

  • Bedankt voor je feedback en die positieve reactie! Ik wil eerst nog jouw vorige tips (namespaces) erin verwerken voordat ik hier naartoe werk.


    Ook zit update 0.2 er ook al aan te komen. Heb veel nieuwe functie's en pagina gemaakt sinds zondag, zoals: Red Light District, Ledenlijst, Top 10 (van van alles), IP blokkeren, Familie bank, Geld overmaken (naar andere gebruikers), Familie settings voor familie tekst. Dit zijn de grote verandering in update 0.2.


    Ik ga nu het Forum maken en dan kan update 0.2 uitgebracht worden.


    Nogmaals bedankt voor de feedback! :)

  • Even een kleine update.


    Inmiddels heb ik 2 dagen geleden (woensdag 3 december) update 0.2 uitgebracht. Deze bevat:

    • Forum (forums, topics, reacties)
    • Forum aanmaken (forums, topics, reacties)
    • Familie bank
    • Red Light District
    • Ledenlijst
    • Meer statistieken (meeste: geld, bank, hoeren, credits, power & rank)
    • Familie instellingen (familie bericht maken)
    • Geld overschrijven naar andere spelers
    • IP's blokkeren van de site

    Qua code heeft hij een nieuwe forum handler. Deze zorgt ervoor dat alle code die uitgevoerd moet worden voordat de HTML geladen is daadwerkelijk uitgevoerd wordt.


    Ook is er al wat content voor de volgende update (update 0.2.1 of update 0.3, ligt aan hoeveelheid veranderingen). De nieuwe functie's voor de volgende update die ik nu heb zijn:

    • Nieuws
    • Auto stelen
    • Garage
    • Straat race
    • Kogelfabriek
    • Gym (kracht trainen om bepaalde wapens te kopen)
    • Hoger/ Lager (casino spel)
    • Attack. Werkt nu volledige en bepaald winnaar nu nog op power; kans = (power aanvaller / (power aanvaller + power slachtoffer)) * 100
    • Familie winkel (voor familie power)

    Als iemand nog leuke functionaliteit heeft/weet die leuk is om toegevoegd kan worden hoor ik dat graag.

  • Tabbladen bij family settings?


    - Invites
    - Profile management
    - Current members
    - Leave family


    Verder wordt volgens mij ook het menu niet verborgen wanneer je niet in een familie zit.


    Eigenlijk zitten alle optie's die jij nu opnoemt er al in. Invites kan je vinden onder familie instellingen, hier staat ook meteen profile management. Current members kan je vinden als je naar je familie profile gaat. Je kan uit de familie gaan als je erin zit. Dan staat er i.p.v. Join Family: Leave Family.


    Het klopt dat ze nu nog niet uit het menu gehaald worden. Vond ik voor nu nog niet echt nodig. Kan in een later stadium toegevoegd worden.


    Bedankt voor de tip(s)!

  • Eigenlijk zitten alle optie's die jij nu opnoemt er al in. Invites kan je vinden onder familie instellingen, hier staat ook meteen profile management. Current members kan je vinden als je naar je familie profile gaat. Je kan uit de familie gaan als je erin zit. Dan staat er i.p.v. Join Family: Leave Family.


    Het klopt dat ze nu nog niet uit het menu gehaald worden. Vond ik voor nu nog niet echt nodig. Kan in een later stadium toegevoegd worden.


    Bedankt voor de tip(s)!


    Dat is waar, maar waar je over moet nadenken is: Staan ze handig gepositioneerd?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!