osFighter

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • PHP
    exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'uid' in 'field list'' in /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/database.php:451 Stack trace: #0 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/database.php(451): PDOStatement->execute(Array) #1 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/database.php(214): Database->insert('INSERT INTO cri...', Array) #2 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/session.php(331): Database->addNewUser('testaccount', 'testdemo', '[email protected]', 'fvM1CtB2pfgu7hN...', 'C3vmD81N') #3 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/process.php(121): Session->register('testaccount', 'testdemo', 'testdemo', '[email protected]', '[email protected]') #4 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/process.php(30): Process->procRegister() #5 /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/process.php(271): Process->Process() #6 {main}
    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/database.php:453) in /home/deb65120n5/domains/codebydc.com/public_html/core/process.php on line 158



    als ik registreer.]




    is er een demo account ? ,,



    tips :


    Facebook login / register.

  • @scareface
    Vandaag iets in database naam veranderd, vergeten de verandering in dat bestand te zetten. Ben nu niet thuis dus zal dit later in de avond oplossen.


    Facebook login / register is een leuk idee, zal het meteen opschrijven bij de ideeen. Bedankt voor de tip!

  • Die van mijn is veel veiliger geschreven. De code is beter geschreven, meer van deze tijd. Ook zorg ik ervoor dat de je heel veel in kan stellen met osFighter. Op het moment ligt het project stil, vanwege mijn eind periode op school waar ik veel voor moet doen qua school projecten.

  • Inmiddels een halfjaar geleden sinds dat het project stil ligt, maar ik ga het project binnen kort weer oppakken. Dit komt omdat ik het toch een leuk project vind en het heel graag af wil krijgen. Ik was de database kwijt geraakt maar deze is nu weer helemaal herbouwd en ik heb het SQL-bestand meteen weer op GitHub gezet.


    Ook wil ik even alles op een rijtje zetten wat er nog moet gebeuren d.m.v. een todo list. Deze kan je hier vinden. Graag hoor ik het als iemand nog punten heeft die er bijgevoegd kunnen worden.


    Ik ga de komende 2 maanden niet veel tijd besteden aan dit project, zodra mijn 2de semester op school begint (2 februari) en ik in Londen zit heb ik meer tijd om aan dit project te werken.

  • Wat je nu met je controllers aan het doen bent is niet helemaal slim, je admin controller bevat specifieke functies voor je "jail" module. Deze features horen in hun eigen controller thuis. In je hoofd controller roep je bijvoorbeeld je hoofdclasses aan die je ten alle tijden nodig hebt. (Database class, form class, error_reporting, validating etc.) en vanuit daar ga je extenden waar je dan bijvoorbeeld: controller_jail extends controller { } als extensie gaat gebruiken. en dat je uit die controller gaat werken voor je "jail".

  • @Patrick Zo ver ik weet bevat mijn admin "controller" geen specifieke functies voor mijn jail "module"? Voor de rest heb ik ze controllers genoemd omdat ik zo aan het werken was 6 maanden geleden. Ze zijn niet echt controllers. Voor de rest heb je wel gelijk dat het beter is om te werken d.m.v. extends, maar nu werkt het voor mij ook prima. Ik kan dit naderhand altijd nog toevoegen. Dan kost het wel meer tijd dan nu. Maar nu wil ik liever een beta versie af hebben binnen ~3 maanden die nog niet helemaal werkt i.p.v. een volledige versie waar ik ~8 maanden over doe.


    Misschien vindt jij het leuk om dat te veranderen? Het blijft immers Open Source.

  • @Patrick Zo ver ik weet bevat mijn admin "controller" geen specifieke functies voor mijn jail "module"? Voor de rest heb ik ze controllers genoemd omdat ik zo aan het werken was 6 maanden geleden. Ze zijn niet echt controllers. Voor de rest heb je wel gelijk dat het beter is om te werken d.m.v. extends, maar nu werkt het voor mij ook prima. Ik kan dit naderhand altijd nog toevoegen. Dan kost het wel meer tijd dan nu. Maar nu wil ik liever een beta versie af hebben binnen ~3 maanden die nog niet helemaal werkt i.p.v. een volledige versie waar ik ~8 maanden over doe.


    Misschien vindt jij het leuk om dat te veranderen? Het blijft immers Open Source.


    Je kan inderdaad over 3 maanden een beta versie hebben, waardoor je vervolgens nog 1 jaar bezig bent om alles te herprogrammeren zodat het stabiel staat. Inderdaad aan jou de keus. Echter is mijn keus eerst goede codering neerzetten voordat je verder gaat.


    Verder heb ik nog even verder gekeken in de code. En heb ik je database class onder de loop genomen. Daar kom ik functies tegen die niet echt in een database class thuis horen.


    Code
    public function usernameTaken($username){
    public function usernameBanned($username){
    public function addNewUser($username, $password, $email, $token, $usersalt){


    Bovenstaande voorbeelden zouden hun in een andere class moeten zitten die extended is vanuit een controller die de gebruikers van de website beheert. Waardoor je bijvoorbeeld het volgend krijgt:



    Het is niet de bedoeling dat ik je wil afkraken in welke zin dan ook, het is meer dat je er van kan leren om een optimale code te bouwen, vooral als het opensource gaat worden gaan andere mensen er ook mee werken, en als ik moet gaan zoeken naar een addUser(); functie in de database class zou ik zelf nog aan vraagtekens erbij gaan zetten.

  • @dees040, deze krijg ik als ik naar localhost/osFighter ga...
    Maar hoe zou ik dan kunnen inloggen? Want er worden enkel errors getoond en niks anders.


    @Patrick Even een vraagje: is het een slim idee om een aparte functie in de User class te maken voor het toevoegen van leden? Deze wordt uiteindelijk enkel gebruikt in het registratie script, dus het lijkt me dat je dan overbodig veel code in je class krijgt.

  • @dees040, deze krijg ik als ik naar localhost/osFighter ga...
    Maar hoe zou ik dan kunnen inloggen? Want er worden enkel errors getoond en niks anders.


    @wimmpie Dus als je naar ultimate-survival.net gaat krijg je die errors? Want volgens mij bedoel je dat het op je eigen pc staat, dan zou het kunnen zijn dat de tabellen bij jou niet helemaal goed staan.


    @Patrick voor zoals het inlog systeem er nu uit ziet staan ze op de goede plek, zou ik op de manier zoals jij het meestal doet willen doen staan ze inderdaad niet goed. De class database is bedoeld om als enige class met de database te "praten". Daarom staan deze functie's daar voor nu op de goede plek.

  • @dees040, deze krijg ik als ik naar localhost/osFighter ga...
    Maar hoe zou ik dan kunnen inloggen? Want er worden enkel errors getoond en niks anders.


    @Patrick Even een vraagje: is het een slim idee om een aparte functie in de User class te maken voor het toevoegen van leden? Deze wordt uiteindelijk enkel gebruikt in het registratie script, dus het lijkt me dat je dan overbodig veel code in je class krijgt.


    @wimmpie, Je kan er voor kiezen om het bij elkaar te doen of los van elkaar, probleem is als je volledig OO werkt met je al projecten dan kan het zijn dat je voor de één wel een registratie pagina wilt hebben en voor de ander niet. (Admin panel achter een website bijvoorbeeld met CMS) daarom kan je er voor kiezen om deze los te trekken van je user controller. Het idee erachter is dat je stukken code er aan vast kan plakken en kan weg halen zonder functionaliteit die je wilt te verliezen.


    Zo kan dus wel een register functie maken binnen je user controller, het kan. Niet 100% slim omdat je dan je user controller dan met een register functie hebt en mocht je dan een website gaan maken zonder registratie functie zit je met een loze functie in je code waardoor je het stuk code verwijderd wat dan weer niet correspondeert met de denkwijze van OO.


    Patrick voor zoals het inlog systeem er nu uit ziet staan ze op de goede plek, zou ik op de manier zoals jij het meestal doet willen doen staan ze inderdaad niet goed. De class database is bedoeld om als enige class met de database te "praten". Daarom staan deze functie's daar voor nu op de goede plek.


    Dan weet je wel dat je database class gigantisch groot gaat worden? Aangezien elke functie die je gaat bouwen (Shop / vliegveld / huizen / familie etc.) allemaal in die class komen te staan omdat dat de class is die met de database communiceert.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!