Nginx problemen

  • Beste leden,


    We zijn gisteren nacht overgestapt van een server in Frankrijk naar een server in Oostenrijk.
    Dit omdat:
    - de verbinding hiervan naar Nederland en België sneller verloopt en het merendeel van onze bezoekers uit deze landen komen.
    - en geluk bij een ongeluk: het filesysteem van de server in Frankrijk is deze ochtend gecrashed: te veel fouten in het filesysteem.


    Bij deze verhuis werd door de hosting provider ook een extra dienst aangeboden: optimalisatie van onze nginx caching...
    Dit werd doorgevoerd deze ochtend rond 10u.
    Sommigen onder jullie zien de bui vast al komen: de caching werd te grondig ingesteld en elke GET request werd gecached.
    Je kreeg dus de pagina te zien zoals de persoon voor jou de pagina zag.
    Daardoor zag je bv linksboven ook niet meer jou naam, maar de naam van de persoon die als laatste een POST request deed naar die pagina (of die de pagina als eerste zag).
    Bij elke POST request werd de pagina ververst.


    Hierdoor leek het alsof je in iemand anders zijn account zat.
    Nogmaals onze excuses hiervoor.
    We doen er alles aan om te voorkomen dat dit nog gebeurt in de toekomst.


    Een wijze les voor mezelf en hopelijk voor iedereen die caching gebruikt: controleer altijd alles zelf en dubbelcheck alle instellingen...


    Update: uiteindelijk was dit eerste probleem nog relatief snel opgelost.
    Meteen na het oplossen hiervan, bleek dat topics niet goed werden gemarkeerd als gelezen en zagen we nog te veel elementen verspringen bij het refreshen.
    Allemaal kleine dingen, die normaal nu weer werken.
    Merk je toch nog iets bijzonders? Laat het gerust weten en dan kijken we er naar.


    Met vriendelijke groeten,
    K.Rens en het ICTscripters team

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Probleem is zo:


    Ik kom op de site en ben ingelogd als A.Bijlsmij, daarna druk ik op "Online Leden" > Nog steeds A.Bijlsmij.
    Daarna druk ik op logo ICTSCRIPTER (voor home pagina), daarna ben ik meteen als mezelf ingelogd.


    Tis wel alleen die bug, want heb net geprobeerd om een "crew topic" te openen en dan krijg ik een melding dat ik geen rechten ervoor heb.
    Dus erg schadelijk is het niet, maar wel erg storend.

  • Ja dat heb ik na elke nieuwe bezoek.
    Zojuist weer gehad...


    Zal nog eens proberen uit te loggen en nog eens in te loggen, kijken of het helpt.


    EDIT 1:


    Net uitgelogd>ingelogd en na het inloggen ben ik mezelf, daarna sluit ik mijn tab.
    Open ik een nieuw tab en ga naar ictscripters.com
    Zodra ICTS is geladen ben ik weer als A.Bijlsma ingelogd, echter zodra ik bovenstaande weer doe, ben ik weer mezelf.


    Weet niet wat, maar ergens gaat er iets goed mis!


    EDIT 2:
    Als ik naar ictscripters.nl ga krijg ik mysql error, echter de .com werkt wel.
    Ligt daar het probleem niet, of staat dat er los van?

  • Ik ben op de hoogte dat .nl niet werkt.
    Dat is een test van mij om te proberen icts op een andere server te laten draaien. ;)


    Swaffelaar:
    - na het legen van de cache en de cookies, kom je dan nog op Anthony zijn account?
    - bij het inloggen moet je aanvinken om ingelogd te blijven, dan zal hij je onthouden gedurende 3000 seconden.

  • Als ik elke keer inlog dan log ik nu inderdaad in als mijzelf en niet meer als A.Bijlsma, dat deed het eerst ook.
    Echter als ik toen mijn tabblad (waar icts in open stond) sloot en daarna in een nieuwe tab opende, dan was ik als A.Bijlsma ingelogd.
    Alleen als ik nu hetzelfde probeer te doen, moet ik steeds opnieuw inloggen.
    Dus kan niet echt zeggen of fout is opgelost, aangezien ik steeds opnieuw moet ingeloggen (ja ik vink het vakje aan).
    En ik sluit en heropen een tablblad wel sneller dan 3000seconden ;)


    Cookies en cache is ondertussen leeg gemaakt, maar merk geen verschil.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!