Html/jquery [Help!]

  • Hallo allemaal!


    ik heb nu een one page webdesign gemaakt met 3 pagina's onder elkaar (http://www.larsvelthuis.nl).


    nu heb ik aan elke top van die pagina een menu neergezet met 3 links er in.


    Ik wil dat als ik op een link klik, dat de pagina dan smooth doorloopt naar de andere anchor url.


    ik heb gehoord dat dit met jquery kan.


    Zelf heb ik al een tijdje gegoogeld. Maar krijg het maar niet werkend.


    iemand die me hierbij dus zou kunnen helpen?


    Greetz.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Dit is mogelijk met de scrollTop functie :)
    Ik heb een scriptje geschreven hoe het ongeveer moet worden (ongetest).


  • Hou het gewoon simpel met 1 menu aan de bovenkant en 1 div, zoals het onderstaande (voor je getest.. werkt prima): :thumbup:

    Code
    <!-- Menu -->
    	<div class="menuwrap">
    		<ul>
      		<li><a href="#home">Home</a></li>
      		<li><a href="#portfolio">Portfolio</a></li>
      		<li><a href="#contact">About</a></li>
    		</ul>
    	</div>	
    	<!-- Menu Einde -->



    en include de twee javascripts (smooth scroller & jquery)

    Files

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • We sluiten geen topics meer die het doel hebben om een antwoord te krijgen op een programmeer- of andere vraag.
    Dit omdat iemand anders misschien nog een hele goede toevoeging heeft of met een soortgelijk probleem zit.


    Gelieve in het vervolg dus niet meer om een slotje te vragen in dergelijke topics.


    Met vriendelijke groet,


    Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

  • Dus dat betekent dat oude topics bumpen ook weer toegestaan is? Of is daar niet aan gedacht :P

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Oude topics (ouder dan aangegeven in de regels) bumpen is toegestaan als je zelf een hele goede toevoeging aan het probleem hebt en als de toevoeging nog past binnen dit tijdperk. Dus geen oude functies meer posten in een topic van 2 jaar oud want daar hebben we nu niks meer aan. Als je een toevoeging hebt die voor nú gebruikt kan worden mag je die zeker wel plaatsen. Het opnieuw vragen van een vraag gebeurd gewoon in een nieuwe topic en dus niet in een topic van enkele jaren of maanden oud.


    Mocht je niet zeker weten of je een topic wel/niet mag bumpen of er nog in mag posten, contacteer dan een moderator of beheerder zodat deze oordelen over de kwestie.


    Groet,


    Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

  • Dan kan je ja netzo goed op alle topics die te oud zijn automatisch een slotje zetten. ;)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Nee want als je nog een goede toevoeging hebt kan je die dan niet meer plaatsen ;).


    Overigens gaan we nu te ver offtopic, als je hier een nog duidelijker antwoord op wil hebben dan kun je een ander topic aanmaken of mij of een ander crewlid een PB sturen.


    Groet,


    Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!