wachttijd toevoegen

• Hallo leden,

Ik heb dus een reis script in elkaar geknutseld, dus wil ik het volgende maken;

Zodra je op de stad klikt ga je naar die stad dan krijg je een melding dat je over 5 minuten aankomt, tot zover werkt het script. Dan moet er eigenlijk over 5 minuten iets gebeuren ( query uitvoeren ) Alleen hoe zorg ik er voor dat die query pas na 5 minuten wordt uitgevoerd?

Gr,
    Frenzo

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je wil dat na 5 minuten pas de query wordt uitgevoerd die een speler ook daadwerkelijk naar een andere stad verplaatst?

Dan zou je in de database de aankomsttijd, vertrekstad en aankomststad moeten opslaan, en vervolgens kijken of de huidige tijd hoger ligt dan de opgeslagen aankomsttijd en of de aankomststad niet gelijk is aan de huidige stad.

Wanneer dat het geval is voer je de query uit die de speler van stad verplaatst, wanneer dat niet het geval is kan je een bericht tonen dat de speler nog aan het "reizen" is.

Maar het is misschien handiger om gewoon direct de stad te updaten, zodat je allen de aankomsttijd hoeft op te slaan.
    Dan hoef je alleen maar te controleren of de huidige tijd hoger is dan de aankomsttijd, is dat niet zo; een bericht tonen dat je aan het reizen bent, is dat wel zo dan hoef je niets te doen.

• Hallo,

Ik heb nu al meerdere pogingen tot gedaan, om dit te realiseren maar ik krijg het niet werkend :(
    Wie kan me helpen:
    http://codedumper.com/uhebe

Het gaat me dan om het stukje; uitvoeren.php hij plaatst hem niet over na een andere stad, en werkt de reis niet af..

Aub, Gr
    Frenzo

• http://nl.wikipedia.org/wiki/SQL-injectie (voor regel 10 in je code)

Timer maak ik altijd als volgt:

- 2 kolommen in gebruikers, de ene met het moment van doen erin en de andere voor aantal secondes. (de 2e kan je weglaten, als er sprake is van 1 wachttijd)
    - Eerste kolom update je op het moment van doen met:

Code
    `kolom`='".time()."'

- De tweede met aantal secondes (300 = 60*5):

Code
    `kolom`='".time()."', `kolom2`='300'

Vervolgens heb je de timer geinstalleerd en moet je alleen een melding maken met een if/else.

Zo simpel is het :D

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!