De NSA is bezig met het ontwikkelen van een kwantumcomputer voor het kraken van alle soorten encryptie. Hun budget hiervoor is 79,7 miljoen dollar en volgens schattingen duurt het nog minstens 5 jaar voordat ze kunnen worden ingezet. Normaal zouden een netwerk van gewone computers jaren bezig zijn met het kraken van 768-bit encrypties, terwijl al gebruikt word gemaakt van 1024- en zelfs 2048-bit encryptie. De NSA is dus aan het investeren om sneller aan onze informatie te komen, zelfs als deze versleuteld is. Hierbij gaat het dan om internetbankieren en e-mail diensten. Straks moeten we al onze informatie maar gewoon op papier schrijven...
NSA ontwikkelt kwantumcomputer voor kraken encryptie
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
schandalig
-
In sommige gevallen kan dit zeer handig zijn, denk bijvoorbeeld aan pedofielen, terroristen enzovoort die hun bestanden gecodeerd hebben
-
In sommige gevallen kan dit zeer handig zijn, denk bijvoorbeeld aan pedofielen, terroristen enzovoort die hun bestanden gecodeerd hebben
Daar ben ik het volledig mee eens. Als ze hun middelen gericht zouden gebruiken zouden er een stuk minder mensen zich bedreigd voelen. Ze hebben alleen op grote schaal gegevens verworven en opgeslagen, en ze hebben niet gekeken van "Die zou wel eens een pedofiel kunnen zijn.".
-
[...] Hun budget hiervoor is 79,7 dollar en volgens schattingen duurt het nog minstens 5 jaar voordat ze [...]
Denk dat het veel langer gaat duren met 80 dollar. Typo, je mist een aantal nullen

-
Goed gezien, Hamza! Een budget van 80 euro is inderdaad wat onrealistisch. Ik heb het aangepast.

-
Ze moeten een email aanmaken waar we gewoon. Onze gegevens sturen voor een vergoeding
, dan hebben wij gewoon geld en hun onze gegevens want zo wordt het toch -
Er zullen sowieso terroristen zijn die nét iets slimmer zullen zijn dan een paar IT'ers van NSA.
-
Tevens heeft de NSA al kwantum computers.
Enkel zeggen ze het gewoon niet. -
Tevens heeft de NSA al kwantum computers.
Enkel zeggen ze het gewoon niet.Is hier ook daadwerkelijk bewijs van? De documenten over de ontwikkeling kwamen van Snowden, dus ik denk eigenlijk niet dat ze die al hebben. Ongetwijfeld staan er wel computers dag en nacht te draaien op zoek naar gegevens, maar kwantumcomputers.. ik betwijfel het.
-
Ik dacht dat de TU Delft hier ook al mee bezig was. Zij zeiden des tijds dat het hun nog +- 6 jaar zou kosten, om de quantumcomputer te ontwikkelen. Misschien een verband hiermee?

BRON: http://www.delta.tudelft.nl/artikel/tu-ric…mcomputer/27244
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!