Windows server 2008

  • Beste leden,


    Op mijn toshiba a110-178 psaboe laptop heb ik windows server 2008 standaard geinstalleerd.
    Het probleem nu is is dat ik een wan kant en een lan kant moet installeren voor het aansturen van computers en internet.


    Dit wil ik graag doen:
    1. via lan kabel in een router stoppen zodat computers hiermee verbinding kunnen maken (wireless)
    2. via wireless verbinden naar de draadloze router (wan) voor het internet.


    Nu stuit ik op het volgende probleem:
    de wireless adapter kan geen verbindingen vinden of iets dergelijks terwijl de drivers wel geinstalleerd zijn?


    https://starohosting.nl/screen.jpg

  • Wellicht is de draadloze adapter van je machine gewoon stuk. Hoe je daar achter komt zou ik zo niet weten, maar je kunt natuurlijk een dualboot doen met een Linux-distributie en het daarop ook proberen. Kun je meteen afscheid nemen van Windows Server en een echter server neerzetten. ;)

  • @ de draadloze wifi adapter is gewoon goed, hij doet het op windows xp en op windows 7 goed nadat ik de drivers heb geinstalleerd.


    Ik vroeg wat het probleem kon zijn, en niet dat ik een oplossing zoek voor een server distributie.


    Groet,
    Starohosting

  • En ik kwam met een mogelijke oplossing en een manier om het probleem te lokaliseren. Dat dat niet de oplossing is die voor jou een optie is kan ik snappen, maar je reactie komt me wel wat ondankbaar over.


    Welke wireless-adapter heb je? Misschien is het een bekend probleem met Windows Server en de betreffende adapter? Krijgt de machine wel gewoon netwerktoegang met een LAN-kabel?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!