[Facebook] Bedrijven lezen mee!

  • Je kent het wel.. Zonet is er een nieuwe serie van start gegaan op TV en je vertelt tegen je vrienden hoe leuk / slecht je het wel niet vond. Of je geeft kritiek op een bepaald merk? Wel zulke gesprekken zijn een goudmijn aan informatie, momenteel zijn deze berichten onzichtbaar voor bedrijven.


    Tijdens de LeWeb-conferentie in Parijs laat onderdirecteur Chris Daniels weten dat Facebook eraan werkt om merken en bedrijven toegang te geven tot de conversaties van gebruikers.


    Ze zouden dit doen omdat er veel gepraat wordt over series, films en het laatste nieuws. Door bedrijven hier toegang aan te geven kunnen ze er meteen op in spelen en kunnen ze beter worden.


    De grote concurrent Twitter heeft hiervan nooit last gehad, alle tweets die geplaatst worden zijn namelijk openbaar. Facebook hoopt met deze zet de competitie weer aan te gaan.


    Wat vinden jullie hiervan?
    Ik vind het niet bepaald leuk, bedrijven die mijn gesprekken mee kunnen lezen.. Nou moet je al gaan nadenken voor je iets zegt of je krijgt een email van 1 of ander bedrijf..


    Bron: http://www.zdnet.be/article/15…oegang-tot-je-gesprekken/

  • Eerst de NSA, waar je bent, nu wil FaceBook ook al aan bedrijven de mogelijkheid geven om mijn berichten kunnen zien(ook privéberichten?), ook al wil je enkel dat je vrienden het lezen.



    Begin er langzamerhand gek van te worden...
    Maar wat doen we er aan...


    Ik weet niet of ze privé berichten bedoelen, het lijkt me dat ze toch wel voorzichtig zijn in hun uitspraken. Berichten? Zijn dit de berichten op je nieuwsoverzicht (Deze worden volgens mij posts genoemd?) Of zijn het je privé berichten..
    Vind het in elk geval niet aangenaam maar ja we kunnen er inderdaad niets aan doen.


    Zelf een social network bouwen? Je zal niet op kunnen tegen de hoge concurrentie zoals Facebook en Twitter. Maar wat je niet probeert weet je niet!

  • Zodra je profiel openbaar is zou het geen probleem moeten zijn, ik vind echter wel dat er een mogelijkheid moet zijn om conversaties die op een privé profiel plaatst niet "scan-baar" te maken.


    Je maakt immers wel gebruik van de gratis dienst die Facebook aanbied, en het is daarom logisch dat ze veel vaker commerciele updates uitbrengen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!