Probleem met image hover

  • Hallo.


    ik heb een probleempje met een hover toevoegen aan mijn afbeeldingen op een joomla website.
    Het is de bedoeling dat ik met mijn muis over een afbeelding ga op de website, dat het dan soort van vervaagd.
    ik heb het opgezocht en dat moet met de volgende code kunnen:
    img:hover
    {
    opacity:0.5;
    filter:alpha(opacity=100); /* For IE8 and earlier */
    }


    De code heb ik in de css geplaatst, alleen geen resultaat.
    Afbeeldingen worden gewoon toegevoegd in het cms van joomla.


    Wie helpt me uit de brand

  • Met jquery een hover voor transparantie doen op een afbeelding is imo, veel en veel te omslachtig.
    (ook doe je met jquery eigenlijk precies het zelfde.. alleen dan buiten je css om)



    Heb je toevallig een link naar de site zodat ik even kan kijken wat er wel en niet gebeurd ?

  • @Wmdiensten
    En als de gebruiker javascript uit heeft staan :)?


    de :hover word zover ik weet door elke browser ondersteund, alleen de opacity zou miss wel eens probelemen kunnen zorgen, echter als jij via jquery css toevoegd aan een element zal hij niet de browser pre-fix krijgen maar gewoon de exacte css die jij er in zet.


    rdgweb
    Gelukkig, heb ik ook altijd last van (apparte browser geinstaleerd waar alles wat maarin de beurt van caching komt uit staat)

  • @Wmdiensten
    En als de gebruiker javascript uit heeft staan :)?


    de :hover word zover ik weet door elke browser ondersteund, alleen de opacity zou miss wel eens probelemen kunnen zorgen, echter als jij via jquery css toevoegd aan een element zal hij niet de browser pre-fix krijgen maar gewoon de exacte css die jij er in zet.


    rdgweb
    Gelukkig, heb ik ook altijd last van (apparte browser geinstaleerd waar alles wat maarin de beurt van caching komt uit staat)


    Zou niet weten wie zijn javascript uit heeft staan, tegenwoordig zie je alleen maar websites met javascript...
    En dat kan je als nog controleren en vragen de javascript in te schakelen. <noscript> of andere mogelijkheden die dit kunnen controleren.
    Lijkt mij eerlijk gezegd heel irritant om uit te zoeken welke browser wel of niet reageert, maar dat kan ook iets persoonlijks zijn ;)


    @TS
    Blij dat het opgelost is.

  • Het uitzoeken welke browser wel en niet valt wel mee.
    Aangezien het een css2 functie is die :hover tevens is het netter en hoef je geen hele jQuery in te laden (wat nog steeds sneller werkt).


    Je kan met de no-script wel uitschakelen maar dit is erg veel moeite voor iets wat niet hoeft xD, het is maar een hover.


    En opacity toevoegen op een object via jquery word nogsteeds het zelfde uitgevoerd als je de .css() gebruikt


    (menu items, linkjes etc. maak je toch ook niet met jQuery :)?)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!