Datacenter offline

  • Het datacenter van rijndata is offline.
    Hierdoor hebben verschillende grote hosting providers momenteel problemen of zijn ze totaal onbereikbaar.


    Een voorbeeld hiervan is Versio: alles ligt eruit.
    Ook ik ben getroffen, http://www.dimoweb.com draait daar. :(


    Dit is een serieus probleem met een heel grote impact.
    Hopelijk krijgen ze deze problemen snel opgelost...


    Status updates kun je vinden op:
    https://twitter.com/rijndata

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het communiqué van Versio:
    Zojuist lag Versio en Rijndata Zoetermeer er geheel uit wegens een enorme DDOS aanval op ons netwerk. De toegang tot ons netwerk is zojuist weer hersteld. Ons netwerk is redundant en zowel Core A als Core B waren volledig offline. Het ging hier om een DDOS van enorm formaat waar geen enkel bedrijf tegen opgewassen is. Wij doen ons uiterste best om te onderzoeken wat voor DDOS aanval dit was, tegen wie het gericht was en waar de aanval van afkomstig was.


    Best erg... Bizar ook.

  • Het communiqué van Versio:
    Zojuist lag Versio en Rijndata Zoetermeer er geheel uit wegens een enorme DDOS aanval op ons netwerk. De toegang tot ons netwerk is zojuist weer hersteld. Ons netwerk is redundant en zowel Core A als Core B waren volledig offline. Het ging hier om een DDOS van enorm formaat waar geen enkel bedrijf tegen opgewassen is. Wij doen ons uiterste best om te onderzoeken wat voor DDOS aanval dit was, tegen wie het gericht was en waar de aanval van afkomstig was.


    Best erg... Bizar ook.


    Om een datacenter plat te leggen heb je toch wel een heel goede verbinding nodig.
    Lijkt mij dat het niet komt door een iemand die een ddos doet..


    Ik heb op de website van rijndata gelezen dat ze aan 2 x 100gbit zitten.
    Steeds meer mensen zijn aangesloten op glasvezel a 100mbit meestal meer.
    dus er zijn 2000 computers nodig om rijndata plat te leggen.
    Het zou dus best wel kunnen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!