Welk control panel?

• Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om elders mijn server af te nemen en wil daarbij ook weer kijken naar hoe en wat.

Één van de dingen waar ik naar kijk is welke control panel. Hierbij zit ik heel erg te twijfelen tussen welke control panel.
    Tot nu toe zit ik te twijfelen tussen twee: Plesk en DirectAdmin. En ééntje die mogelijk het kijken waard is: Interworx.

Pro DA:
    - Licht
    - Gewend
    - Eenvoudig configureerbaar

Anti DA:
    - Front-end die stamt uit 1970.

Pro Plesk:
    - Front-end uit 2013
    - Multi server
    - Cloudflare CDN
    - PostgresSQL
    - Mobiele app
    Anti Plesk:
    - Zwaarder
    - Duurder

Welke raden jullie aan? Waarom?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Nog andere aanraders?

Mvg,
    Tim

• Ik zou DirectAdmin aanraden.

- Veel support voor
    - Veel scripts om de boel (voornamelijk via CLI) te beheren
    - Makkelijk losse software (PHP, MySQL, Apache, Exim, Dovecot etc..) te upgraden via Custombuild

Dat de frontend uit het jaar kruik stamt vind ik niet echt een argument, want ook hier kan je weer andere theme's voor installeren. Sommige kosten nou eenmaal geld, sommige weer niet.

• Ik zou DirectAdmin aanraden.

- Veel support voor
    - Veel scripts om de boel (voornamelijk via CLI) te beheren
    - Makkelijk losse software (PHP, MySQL, Apache, Exim, Dovecot etc..) te upgraden via Custombuild

Dat de frontend uit het jaar kruik stamt vind ik niet echt een argument, want ook hier kan je weer andere theme's voor installeren. Sommige kosten nou eenmaal geld, sommige weer niet.

Hallo,

Zelf ben ik nog geen theme tegengekomen die er bij de tijds uitziet. Overigens had ik al twee themes gekocht om er voor te zorgen dat het er in iedergeval beter uit ziet.
    Custumbuild is momenteel de grote reden waarom ik voor DirectAdmin zou kiezen.

Mvg,
    Tim

• Tim,
    Zeker wel, zie de Darwin skin op http://www.custombuild.eu/darwin/ werkt netjes met jQuery en is lekker snel dus die worden zeker wel ontwikkeld.
    Verder draait DA licht, het is goedkoop, makkelijk en veilig te installeren + veel zelf in te stellen, wordt veel geüpdated voor veiligheid e.d. en het heeft goede support en geen limieten op domeinnamen of gebruikers aanmaken als hoster dus wat wil je nog meer.

• Tim,
    Zeker wel, zie de Darwin skin op http://www.custombuild.eu/darwin/ werkt netjes met jQuery en is lekker snel dus die worden zeker wel ontwikkeld.
    Verder draait DA licht, het is goedkoop, makkelijk en veilig te installeren + veel zelf in te stellen, wordt veel geüpdated voor veiligheid e.d. en het heeft goede support en geen limieten op domeinnamen of gebruikers aanmaken als hoster dus wat wil je nog meer.

Hallo,

Darwin heb ik al. Vind dit nog steeds niet bepaald modern.
    De Plesk die ik ga kopen heeft ook geen limieten.

Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!