• Hallo allemaal,

Ik ben op een stukje waar ik niet echt uitkom.. Wat waarschijnlijk super simpel is. Ben al op Google wezen zoeken, alleen mijn termen waren niet helemaal goed denk ik, waardoor ik er niet uitkwam.

Ik heb het volgende stukje code:

PHP
    var id = $(this).attr("alt");
    var spot = 34;
    $.ajax({
    type: "POST",
    url: "submit/add_gebouw1.php",
    data: "id="+id+ "&spot="+spot,
    success: function(msg){

Dit werkt, enkel wil ik bij var spot = 34; het volgende: var spot = $_GET['id'];
    Dit werkte niet. Hoe moet ik dit oplossen?

Bedankt ! :thumbup:

• Op de plattegrond pagina heb ik verschillende spots. Als je op een lege spot klikt krijg je een jQuery dialog met het kopen. Hierin wordt $_GET['id'] opgehaald. Die wil ik vervolgens naar de volgende jQuery actie doorvoeren.

Dus zeg maar: Plattegrond (stuurt Spot ID) (werkt) --> Koop Dialog (voert id door) (werkt niet) --> jQuery Actie (voert uit dmv Spot ID) (werkt)

Dus bij het doorvoeren van het ID gaat het mis. Die doorvoer is het stukje code in de beginpost.

Hidden input gaat niet werken aangezien de Dialog wordt geopend door een link, en niet een formulier.

• Je maakt een denkfout ben ik bang... je zal waarschijnlijk alles binnen een click event hebben staan... alleen is dit in jQuery gewoon een object ;) waarom zet je die variables die je overal gebruikt niet gewoon in de global scope?

Edit: Verder is het zo dat de data parameter van ajax in jquery een object gebruikt om zijn data te verzenden... hier kan het ook nog misgaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!