Laptop accu hogere voltage

  • Ik zat even met een vraagje.


    Op het moment heb ik hier een laptop waarvan de accu aan z'n einde is gekomen. Nu ben ik even opzoek gegaan naar vervangende accu's.
    Daarbij heb ik een aantal gevonden. De orginele accu loopt op 10.8v, maar ik heb bij 3 accu's (die voor deze laptop zouden moeten zijn) gezien dat die op 11.1v draaien.


    Heeft iemand een idee of dit kwaad kan? Of dat er beter gewoon een 10.8v accu in kan?


    Het gaat om een HP Pavilion G7-1135SD.
    Ik heb de 3 accu's gevonden op de site; http://www.laptop-accu.eu/amfinder/ (Merk: HP, Model: Pavilion, Type: g7-1100 serie, Serie: G7-1135SD).


    Alvast bedankt! :D

  • op iedere laptop staat er onderaan hoveel volt en hoeveel ampere/ miliampere hij maximaal mag hebben. als die 2 overeen komen is dat zeer goed
    aar als je er teveel geeft is dat niet zo goed, want je laptop gata eraan kapot, alles gaat stilletjes aan verbranden/smelten door teveel.


    bij te weinig is het natuurlijk ook niet goed, maar als het maar heel heel weinig verschilt kan dat niet zo erg kwaad

  • Voltage moet voor zowel de accu als de adapter verplicht hetzelfde te zijn. Is dit niet het geval dan is de kans erg groot dat je je hardware beschadigt. Het Amperage maakt in dit geval niet uit, zolang dit maar minimaal aan je huidige amperage zit wat er momenteel wordt gevraagd.


    Wat is het serienummer van de accu? Dan kan ik eventueel even kijken bij één van onze leveranciers welk type je nodig hebt.


    Heb je trouwens liever een accu van HP zelf of maakt het niet uit als het een ander merk is?


    Ik heb even gezocht voor je zodat je ze zelf online kunt kopen:
    http://www.replacedirect.nl/ca…=pop&page=1&prrel=4362612


    Onderaan staan 2 HP accu's die gewoon bij je laptop horen en nog 2 van Yanec (zijn wat goedkoper). Let wel op, mocht je laptop minder oud zijn dan 2 jaar, dat je geen garantie meer hebt zodra je een andere accu dan een HP accu in je laptop steekt.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

    Bewerkt 3 keer, laatst door jopitan ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!