NGINX 500 Internal Server error

• Beste,

Ik krijg nu ineens de hele tijd een Bad Request (500 error). Ik krijg het maar niet voor elkaar deze eruit te halen.

2013/06/14 14:27:33 [error] 13399#0: *1723 connect() failed (111: Connection refused) while connecting to upstream, client: 66.249.72.169, server: svgshop.nl, request: "GET /BlackBerry?product_id=2090&page=4 HTTP/1.1", upstream: "http://37.128.149.34:8088/BlackBerry?product_id=2090&page=4", host: "www.svgshop.nl"

De port van de ip staat ook op 8088 maar dit moet 80 zijn. Maar in de httpd conf staat de port listen gewoon op 80..

Wat gaat hier verkeerd?

Inmiddels is dit probleem opgelost, alleen nu blijf ik een 500 internal server error krijgen.

2013/06/14 15:05:07 [crit] 15412#0: accept4() failed (24: Too many open files)

• Je besturingssysteem zet limieten op hoeveel bestanden je open mag hebben.
    Als dit te laag is, kan nginx niet goed werken.

Je kan deze limieten zien door naar de nginx user over te stappen en dan ulimit te draaien:

PHP
    su - nginx
    ulimit -Hn
    ulimit -Sn

Ze veranderen kan door:
    vi /etc/sysctl.conf
    En voeg volgende lijn toe/ verander volgende lijn:
    fs.file-max = 70000
    Bewaar en sluit deze file.
    Dan:
    vi /etc/security/limits.conf
    Om de limieten aan te passen van de nginx user:
    nginx soft nofile 10000
    nginx hard nofile 30000

Bewaar en sluit het bestand. Daarna moet je de nieuwe instellingen laden met:
    sysctl -p

Maar persoonlijk zou ik eerst je nginx config nakijken:
    vi /usr/local/nginx/conf/nginx.conf
    Door volgende lijn toe te voegen:
    worker_rlimit_nofile 30000;
    En dan nginx herladen:
    /usr/local/nginx/sbin/nginx -t && /usr/local/nginx/sbin/nginx -s reload

Bij mij lost dit meestal je probleem op. ;)

• Koen bedankt ;)

Alleen dit werkte dus niet, ben erachter gekomen dat de server van hostnet niet zo best werkt. Heb ene klacht ingediend en een herinstallatie aangevraagd. Ben nu druk in gesprek met ze voor de kosten die ze rekenen, heb tot nu toe alleen maar problemen met mijn VPS bij hun.

Topic kan op slot.

• Het probleem is dat nginx en apache niet samen gaan. Of je moet nginx gebruiken of apache.
    Wat betreft nginx die gebruik minder geheugen en is stabieler, maar heeft wat dat betreft lastigere instellingen.

Hostnet heeft nu alles opgelost maar wil wel alles gaan verekenen met me, Dus daar ga ik over in gesprek. Als die kosten niet worden weggehaald dan hebben ze een probleem.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!