Hulp bij opzetten van webhosting

• Hallo ICTers,

Is er iemand met ervaring met [het maken van] webhostings?
    Ik zou zelf graag eens in virtualbox eentje willen proberen op te zetten.. en zou erg graag hulp erbij kunnen gebruiken.
    Indien je dit eerder hebt gedaan, kunt u mij een pb sturen en dan via teamviewer en/of skype op weg helpen.
    Ik doe het met ubuntu & ISPconfig (heb het nog nooit eerder gedaan) maar wil uiteindelijk dat beschikbare serverruimte kan worden beheerd via een gebruiksvriendelijke interface (webpanel), en bestanden moeten via ftp te uploaden zijn. Elk stukje serverruimte moet via een subdomein benaderbaar zijn. Deze principe word als het goed is door de meeste hosting-providers gebruikt en wil ik dus ook uit proberen.

Als je tijd hebt, kun je me morgen wanneer ik hier weer mee bezig ben.. mee helpen :/ Indien er vrijwilligers zijn.
    Geen vergoeding, gewoon als aardigheid.

Vragen kunnen via pb, ik wil het topic graag schoonhouden. :rolleyes:

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Zelf ben ik hier ook al over aan het denken en ook al bezig met de eerste plannen op papier.
    Zo denk ik dat het misschien zal blijven.

Als je hulp wilt.
    Gelieve dan een PB te sturen. Ben zeker in voor iets nieuws ook al ben ik beginnende in het programmeren maar het lukt al aardig.

• Even voor de duidelijkheid, dit komt niet online te staan als een echte webhosting maar is enkel bedoeld zodat ik het wel zou kunnen doen als het er wel op aan komt. Net als toen ik me eerste webpagina maakte, haha. Ik heb gewoon wat directe hulp nodig doormiddel van skype en/of teamviewer om alles in te stellen in virtualbox. Anderen kunnen dit al binnen een kwartiertje maar bij mij loop ik nu al vast met een aantal dingen vandaar.

En Alexjee, je hebt PB ontvangen. :thumbup:

EDIT: Nevermind, het is me gelukt om zoon handleiding te volgen. Ik kwam er niet uit met de IP Configuratie, sinds hij op static moest in de handleiding maar dat ging niet helemaal lekker.. Uiteindelijk de goeie IP kunnen ontvangen en toen werkte hij, helaas moet ik nu wel elke keer de IP in zoon bestandje aanpassen sinds hij dus niet meer op static staat maar op dhcp.

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Bewerkt één keer, laatst door L.Pappalettera ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!