Debian mail management programma?

  • Beste,


    Ik ben opzoek naar een systeem dat alle benodigde servers (dovecot, postfix etc..) installeert, configureert en eventueel een web interface heeft waar ik emails kan instellen etc.


    Voorheen gebruikte ik hiervoor altijd DirectAdmin op mijn server, maar deze gaat eraf. Daarnaast is een andere control panel ook geen optie, omdat ik dit alleen nodig heb voor het beheren van mijn emails.
    Het handmatig installeren van dovecot en postfix kom ik echt niet uit, en heb hierbij ook niet het gevoel dat ik de servers goed en veilig configureer.


    Weet misschien iemand een systeem waar ik naar op zoek ben?


    Ik gebruik op het moment Debian 6, maar ben van plan te upgraden naar Debian 7.


    Alvast bedankt voor de moeite!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Sorry, ik ken niet meteen een package die dit alles ineens mee installeert en configureert.
    Als je gewoon met apt-get alles installeert, is een standaard installatie niet zo heel onveilig.
    Directadmin doet immers ook niet veel anders dan gewoon de standaard dingen zoals exim, dovecot etc installeren.

  • Hey Rens,


    Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad (op een virtuele machine) aan de gang met het handmatig installeren van de servers. Alleen telkens loop ik tegen foutmeldingen aan die niet in de how-to staan beschreven, of worden sommige onderdelen niet goed uitgelegd.


    Heeft misschien iemand een linkje naar een how-to waarin duidelijk staat beschreven hoe en wat ik moet doen?


    Bedankt!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!