Xbox One aangekondigd

• Xbox One aangekondigd
    Microsoft heeft tijdens een persconferentie de Xbox One aangekondigd. De spelcomputer volgt de Xbox 360 op en komt later dit jaar op de markt.

Foto: Microsoft
    Concurrent Sony richt met zijn Playstation 4 op een zelfde verschijningsperiode.
    De Xbox One wordt geleverd met zowel de Kinect 2-bewegingssensor en een vernieuwde controller. Het racespel Forza Motorsport 5 is genoemd als game die gelijktijdig met de Xbox One verkrijgbaar is.
    Bekijk beelden van de Xbox One op NUtech
    De Xbox One kan niet overweg met spellen gemaakt voor de Xbox 360. Het nieuwe apparaat is ogenschijnlijk een stuk groter dan de Xbox 360. De Xbox One lijkt het formaat van een ouderwetse videorecorder te hebben.
    'Xbox On'
    Gebruikers kunnen de Xbox One aanzetten door hardop 'Xbox On' te zeggen. Vervolgens kunnen zij wisselen van gamen naar televisiekijken, door bepaalde stemcommando's te gebruiken. Zo moeten zij gebruik kunnen maken van de verschillende functies, zonder daarvoor eerst terug naar het menu te moeten.
    Verder biedt de Xbox One een verbeterde integratie van Skype. Gesprekken kunnen gevoerd worden terwijl content wordt afgespeeld, zoals films. In dat geval verschijnt er aan de rechterkant een pop-up met daarin degene die belt of gebeld wordt.
    Deels Windows
    De Xbox One draait volgens Microsoft deels op een speciaal ontworpen besturingssysteem en deels op Windows. Verder gaf de consolefabrikant informatie over de specificaties van zijn Xbox One.
    Het apparaat heeft 8 gigabyte aan werkgeheugen, een 64-bit architectuur, USB 3.0-aansluitingen en een Blu-Ray-drive. Verder informatie werd niet gegegeven. Volgens Microsoft zorgt de wisselwerking tussen Windows en het specifieke Xbox-besturingssysteem ervoor dat de Xbox One moeiteloos applicaties kan openen tijdens het gamen.
    TV-gids
    De Xbox One kan gebruikt worden om televisie mee te kijken. Daarnaast heeft de console een televisiegids waarmee mensen onder andere kunnen bijhouden wanneer hun favoriete programma's op televisie komen.
    Gebruikers kunnen hun stem gebruiken om van kanaal te wisselen en de televisiegids op te roepen, bijvoorbeeld door te vragen "What's on HBO?". Daarnaast bevat de console ook verschillende extra content voor televisiezenders.
    Microsoft nam sportzender ESPN als voorbeeld. Er kan een basketbalwedstrijd gekeken kan worden terwijl een door spelers verzonnen toernooi wordt getoond om te zien hoeveel punten spelers scoren.
    Het is nog niet bekend in hoeverre mensen buiten de Verenigde Staten de Xbox One kunnen gebruiken om televisie mee te kijken. In Europa zijn er bijvoorbeeld in elk land verschillende televisie-aanbieders en verschillende manieren om televisie te ontvangen, zoals analoog en digitaal. Microsoft heeft nog niet bekendgemaakt hoe Xbox One hier mee omgaat.

BRON: http://www.nu.nl/games/3480044/xbox-one-aangekondigd.html

Ik ben zelf benieuwd of er een meerderheid voor de Xbox gaat kiezen, of voor de PS4. Zelf ben ik een Xbox fan maar dit ligt er natuurlijk aan hoe de PS4 wordt.

• Deze zal ik aan me neus voorbij laten gaan.
    Zoals ik heb begrepen moet je altijd online zijn of 1-maal per 24 uur.
    Ook heb ik begrepen dat kinect een verplichting is of zal worden.
    Heb dus weinig zin om steeds de huiskamer te verbouwen omdat anders die kinect niet goed registreert (ervaring van eerste kinect (xbox360)).
    Val steeds terug op PS3, dus zal deze keer direct voor PS4 gaan...

• ik ga hem kopen maar niet van wegen de presentatie, alles wat ze aankondigde van televisie is niet van toepassing in Nederland.
    2de hands games gaat het mij ook niet om want ik koop ze meestal gewoon in de winkel, nu hopen dat het niet gaat werken met PAL versies.

1x per 24 uur online vind ik ook niet zo'n probleem als ik dan 24 uur geen internet heb zet ik mijn telefoon wel 2 minuten op hotspot dan heb ik sowieso internet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!