Loting probleem

  • Goedendag heren! :)


    Ik zit met een klein probleem waar ik niet uitkom.
    Het is inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik met PHP bezig was (en ik ben nu weer een klein beetje begonnen).


    Nu heb ik één script die members selecteert uit de database, en koppelt aan een toegewezen team dit door middel van een loting. Echter worden mensen nu dubbel geloot... Nu vraag ik me af, welke fout maak ik?


    Stel ik hebt 4 members (ik heb er 20 ingevoerd). Dan moet dit account dus één uniek team toegewezen krijgen...


    Dit is het script (Het wordt automatisch gereset door de cron-settings (database tijd)).
    In het loterijtabel staan dus de volgende gegevens:
    ID - spelersnaam


    Kan iemand mij uit de brand helpen?!


    gr, Manuel



    Edit by Stefan.J: Ik heb je code geformat en veel taalfouten uit je tekst gehaald..

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Maar dat is toch een heel gedoe, als je een lijst hebt van 40 of 120 mensen?
    Dan moet je steeds delete'n en weggeven teams wegdroppen.


    Het gaat er namelijk om dat dit zo eerlijk mogelijk gebeurd zonder tussenkomst van mij of enig ander beheerder

  • Maar dat is toch een heel gedoe, als je een lijst hebt van 40 of 120 mensen?
    Dan moet je steeds delete'n en weggeven teams wegdroppen.


    Het gaat er namelijk om dat dit zo eerlijk mogelijk gebeurd zonder tussenkomst van mij of enig ander beheerder


    Maar dat is toch een heel gedoe, als je een lijst hebt van 40 of 120 mensen?
    Dan moet je steeds delete'n en weggeven teams wegdroppen.


    Het gaat er namelijk om dat dit zo eerlijk mogelijk gebeurd zonder tussenkomst van mij of enig ander beheerder


    Hoezo een gedoe? Je zet ze toch ook al in een log
    dus daarna

    PHP
    $lot_verwijderen = mysql_query ("DELETE FROM `loterij` WHERE `naam` = 'hier naam speler'");


    als je hem in een while gooit dat komt er geen handje aan te pas ;)

  • ^^ als je die methode van jouw doet, dan krijg je dus dat managers aan dubbele teams worden gekoppeld
    Tevens is het ook zo dat je de mangers verwijder, dus weer opnieuw moet toevoegen, en netzolang die methode moet toepassen totdat ze een vrijstaand team krijgen toegewezen...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!