Cookie-blokkade FF-22

• In Firefox 22 zullen standaard alle cookies op een site, die niet van het hoofddomein zijn, worden geblokkeerd.

Dit kan zware impact hebben op heel veel sites.
    Niet alleen gebruiken advertentie systemen externe cookies, maar ook bv alle systemen om site bezoekers te kunnen meten, zoals google analytics.

Deze functie werd geïntroduceerd in Firefox 22. Mozilla zit bij de ontwikkeling altijd 2 versies voor op het grote publiek, zo is er tijd genoeg om de tussen-versie (21 in dit geval) te testen.

De grote voordelen van het blokkeren van externe cookies:
    1) je privacy wordt gewaarborgd
    2) sites zullen sneller laden, want bij elke request moeten nu alle cookies telkens terug worden verstuurd naar de server - zelfs voor het inladen van een foto.

Ik ben benieuwd wat dit gaat geven.
    Verwacht jij problemen als externe cookies standaard zullen worden geblokkeerd?

• Ik vind dit niet prettig eerlijk gezegd, die statistieken worden natuurlijk niet voor niks gemeten op een website.
    Veel gebruiken het om te zien waar het fout gaat in een website, waar bezoekers bijvoorbeeld voornamelijk afhaken.
    Met deze oplossing ga je dit nooit meer meten, alle bezoekers negeren standaard dus cookies die niet van de website zelf zijn.

• Euhh, wat voor problemen?

Voor de gebruiker zal het niet veel invloed hebben. De snelheid van het laden van pagina's overigens ook niet hoor. Advertentiesystemen en gebruikersstatistieken zullen er vast onder leiden inderdaad.

Problemen met systeem.
    Ik gebruik Firefox alleen bij mijn E-boeken. Deze maak ik meestal zelf.

Verder vind ik het maar onhandig in het kort te noemen.
    Kan er mijn ding niet in vinden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!