Database linkt niet met scripts

• Hallo Lui,

Dit is mijn eerste post op dit forum, helaas moet ik deze direct beginnen met een vraag.

Onlangs heb ik geprobeerd om een DB aan te maken voor mijn website, dit is gelukt.
    Hierna heb ik geprobeerd om de scripten op mijn FTP te zetten, dit is gelukt.
    Maar nu schijnt mijn website alsnog "leeg" te zijn, alleen de favicon wordt geladen.

Hierbij gaat het om een PHP site met een SQL database, hier heb ik geen verstand van hellaas!

Zelf een programeer student, 24 jaar.

Gelieve hulp te ontvangen,
    Alvast Bedankt!

CrimCity

• Welkom!

Zonder script word het lastig, maar..

Maar probeer eens: or die(mysql_error()) aan het eind van je query, dan zou een error moeten krijgen als er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ook kun je error_reporting(E_ALL); bovenaan in je PHP script zetten om alle errors van PHP te tonen.

• Als je student Informatica bent moet je hier wel wat aan hebben:

Probeer eens vanaf de bak waar je webserver draait met je MySQL-server te connecten. Als dit niet lukt zal je de instellingen van MySQL moeten aanpassen (of het goede wachtwoord moeten invullen ;)).

Je kunt neem ik aan trouwens toch wel een foutmelding uit je PHP script persen?

• Foutmelding vanuit mijn PHP persen zou geen probleem moeten zijn, ik zal de gegeven oplossingen eens proberen.

Ik laat het nog weten :)

Cheers.

[Edit: Fils, ik heb de source van vendetta met aangepaste scripts. Wel gaf dit de doorbraak.

Heb er echt keihard overheen gelezen :(

Ik dank de snelle hulp, tevens besloten lid te blijven zijn.
    (Actief lid)

Cheers.]

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!