Webdesign van Rijschool Reus

  • Beste mensen,


    Eigenwijs als ik ben heb ik zelf een website gemaakt aangezien de kosten uit de pan liepen om het te laten doen (400,- tot zelfs 900,- euro). Maar ik ben helaas een beginneling met het bouwen van websites, dus er zullen zeker wel wat fouten in mijn website zitten. Graag jullie advies hierover.


    http://www.rijschoolreus.nl


    Met vriendelijke groet,


    Hidde Reus

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb eht even gegoogled, ik veronerstel dat het http://www.rijschoolreus.nl/site-index.htm.


    Qua beveiliging kan ik niks opmerken, dit omdat je niets dynamisch genereert naar mijn vermoeden, ziet er allemaal zeer statisch uit.
    Qua opmerkingen layout:
    * uw text loopt soms uit de layout (vb : faq bij theorie examen)
    * De site index ziet erg chaotisch uit, ga ervan uit dat mensen lui zijn, zoveel links gaat mensen al niet meer aanmoedigen om verder te browsen. Same for uw menu, die ziet er erg druk uit voor een redelijk 'simpele website'. Dit is natuurlijk mijn mening, maar ik ben eerder voor dt is de info en dit is mijn contact info en BAM dat is het paginas.
    * Ook vind ik uw logo maar een rare keuze.


    Voor de rest, een mooi begin!


    Quitta

  • Haha, daar kan ik inkomen, nu het logo is ook helemaal niet zo slecht hoor, maar soms komt je menu er over en dat is wel jammer.


    Met je menu bedoel ik dat je zaken nu opsplits, die eigenlijk evengoed samen genomen kunnen worden, en dan lijkt je website minder 'druk'.
    bvb: de pagina 'acties' kan perfect geblend worden in je prijzen pagina, door ergens een mooie afbeelding in die pagina bvb te blenden met: Speciale tijdelijke acties blabla bla... Een ander voorbeeld is de pagina 'Zakelijk', wat volgens mij ook nog wel mooi verwerkt kan worden in uw contact page.


    Na nader bekijken ziet de index pagiina er wel handig uit om misschien snel bepaalde zaken zoals what on earth CBR zou zijn op te zoeken. Dus hier weet ik het niet zeker meer van.

  • Daarbij treed je erg in cliché met je logo. 'Een geslaagde keus' is de slogan van ongeveer 7 van de 10 rijscholen. Misschien een idee om een unieke slogan te bedenken?


    Daarbij heeft Quitta verder gelijk. Zorg ervoor dat mensen vanaf de index al iets kunnen doen. Je hebt nu op je index direct al een berg tekst staan. Ga er maar vanuit dat 95% van je bezoekers die tekst nooit zal lezen. In plaats van die tekst kan je bijvoorbeeld wat kleine punten noteren waarom mensen voor jou moeten kiezen. En daar onder een call-to-action button (oftewel: Neem nu contact op voor rijlessen!)


    Daarbij heeft hij wel een punt over het menu. Je gebruikt een erg groot lettertype op je website en je menu is eigenlijk een beetje verstopt. Kijk een beetje rond op andere websites, misschien kan je daar inspiratie van opdoen. En anders kun je altijd contact met mij opnemen ;) (via PM) en dan maak ik voor een leuk bedrag iets op maat voor je!


    Kijk als voorbeeld bijvoorbeeld naar: www.auto*rijschool*mullender.nl (zonder de *). Deze website maakt perfect gebruik van de index. Daar staat kort op wat er allemaal te vinden is. Een beetje informatie, foto van het team (persoonlijk), reacties van geslaagden en onder aan het belangrijkste: "Vraag een proefles aan". Als mensen zo'n goede index pagina zien en daaronder meteen een call-to-action button zijn ze eerder geneigd om daar op te klikken dan bij jou website (no offence). De eerste indruk is namelijk het aller belangrijkst.


    Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • sorry maar ik zou niet naar je vrouw luisteren.... :D Ze heeft er geen verstand van PUNT
    Kijk je moet toch wel geld verdienen. En zo wordt het toch wel moeilijker...
    Het is jouw bedrijf dus JIJ moet bepalen.
    Als ik ook zou luisteren naar mijn zusje bijv. dan was ik nu al failliet gegaan.
    Je uitstraling is wel belangrijk en nu is je site gewoon niet heel erg mooi en wordt ook niet serieus genomen.
    Misschien kan Maks wel een mooi logo voor je maken en design.
    Dan wil ik hem wel voor een leuk bedrag in Wordpress bouwen. zodat je makkelijk pagina's kan invoegen en dingen aanpassen zoals teksten en plaatjes , contactformulier etc... :thumbup:


    Sander

  • sander: Vrouw > zusje


    HalveZot:
    Je kan inderdaad eens naar wordpress kijken, daar kan je "makkelijk" mooie websites in maken.
    Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je voor een site zoals deze, geen CMS nodig hebt. (dat je makkelijk formulieren en teksten kunt adden), want vanaf je site af is moet je er toch haast niks meer aan veranderen. Keep it static! :P
    Je kan misschien je vrouw een logo laten maken dat meer inblend in e layout, als je dat zo verwoord krijg je dat misschien nog wel verkocht :D


    Success in ieder geval!

  • nou voor een beginneling vind ik dit heel netjes hoor! ik weet mijn eerste paar websites nog als beginner haha!


    voor een rijschool vind ik het heel mooi! alleen zou ik de navitiebalk wat strakker maken!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!