computercriminaliteit

  • K heb vorig week een brief thuis gekregen dat k een verklaring moet afleggen (iemand heeft aangifte gedaan op me)


    Alleen vraag k mezelf af wat kan er gebeuren?


    K weet redelijk weinig ervan en het is een incident van 2010 (wat weet ik niet)


    Onderwerp is ontbieding
    Aangifte op computercriminaliteit...qqq


    wat kan er gebeuren?



    mvg

    Ik sta open voor projecten.
    Ik sta ook tehuur als scripter
    PM voor meer informatie

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Inderdaad, hangt er van af wat je juist hebt gedaan met die persoon.
    Heb je niets gedaan, dan kunnen ze je niet veel maken.


    Hebben ze echter logboeken met bewijs dat je iets misdaan hebt, dan kunnen ze op basis daarvan je na deze politie aangifte dagvaarden voor de rechtbank.


    Als je niets gedaan hebt, gewoon eerlijk antwoorden.

  • Beste,


    Computercriminaliteit is lastig te bewijzen. De kans is groot dat er niets aan de hand is. Want bewijs is vaak niet eens genoeg, want dan is er nog de vraag of er opzet in het spel is.


    Belangrijke vraag: Wordt je aangeklaagd volgens het strafrecht of via burgerlijk recht? Hier zit namelijk een erg groot verschil in.


    Stuur me anders even een PM, dan kan ik je misschien wel verder helpen.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Kun je misschien die verklaring inscannen en uploaden hier naar toe? Wel even persoonlijke/betrouwbare gegevens blurren.


    Wie is de aanklager?
    Wat is de aanklacht naast alleen maar 'computercriminaliteit'


    Laat je eerst maar eens informeren waar ze het over hebben.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Juist, even je gegevens blurren en de dagvaarding/brief maar eens uploaden, dan kunnen we meer mee.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Beste,


    Het is geen rechtzaak. Ik moet op 14 januari naar de politie bureau om een verklaring af teleggen.
    Verder staat er op de brief niet veel. k zal de brief even uitschrijven,


    Geachte mevrouw, heer,


    Op vrijdag 10 september 2010, is bij de politie aangifte gedaan ter zake computercriminaliteit.


    Op basis van een door de politie ingesteld onderzoek zijn er voldoende feiten of omstandigheden aanwezig om hem als verdachte te horen in deze zaak.


    Hiermede verzoek ik u op maandag 14 januarie 2013, om 10:00 uur, verschijnt in het politiebureau aan de slotlaan 119 te capelle aan den Ijssel voor het afleggen van een verklaring. U word verzocht, naast deze brief, een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

    Ik sta open voor projecten.
    Ik sta ook tehuur als scripter
    PM voor meer informatie

  • Zodra je op t politiebureau komt krijg je t volgende te horen;


    - U bent aangehouden en hebt recht op een advocaat. heeft u een advocaat?


    - Heb je geen advocaat, kun je er eentje toegewezen krijgen.


    Denk goed na over wat je precies gaat zeggen, beste is nooit iets zeggen zonder je advocaat. Als ik jou was.. direct even achteraan gaan, zodat je al dingen kunt doorspreken met een advocaat zodat je hier snel vanaf bent.


    Is het het geval dat je aangehouden bent en een advocaat hebt, dan zit je zoiezo wel een nachtje op t bureau. Dit omdat t dan "langer" duurt.. Kutpolitie.. maargoed.


    ----
    Is bovenstaand niet het geval, dan nog een advocaat.. en niks zeggen ;)

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Als ik jou was zou ik wel naar het bureau gaan en dan eerst vragen wat het betreft qua computercriminaliteit. En als het je inderdaad te binnen schiet dat je wat hebt gedaan moet je vragen om een advocaat.


    Als je twee jaar terug inderdaad iets hebt gedaan kunnen er sowieso meerdere dingen een rol spelen. Was je bijvoorbeeld twee jaar terug minderjarig of niet. Zo zou je, als je een advocaat in de arm moet nemen, ook kunnen informeren naar schadevergoeding mocht het een onjuiste beschuldiging te zijn.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Beste,


    Ja, toen was ik minderjarig. Ik was toen 16 jaar geloof ik:P
    Word k nou echt aangedhouden kan toch niet.. als et erg was hadden ze me wel opgehaald?

    Ik sta open voor projecten.
    Ik sta ook tehuur als scripter
    PM voor meer informatie

  • Ik heb ook zo'n brief gehad in het verleden, precies zelfde opbouw toen ik aankwam op t bureau kreeg ik te horen wat ik net zei.
    Maar zoals ik zei t kan ook gewoon zijn dat je verklaring aflegt.. maar neem wel een advocaat. alsnog niks zeggen ;)

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Hmm.. tja ik heb genoeg gedaan vroeger ^_^.. maar toen ik zo'n brief kreeg had ik volgens de politie een computer gehackt

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Omdat ik niks zei. en een advocaat had kon ik de volgende dag alweer naar huis, moest wel nachtje blijven maarja. dat heeft iedereen wel ervoor over.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Precies:


    You've got the right to remain silence, everything you say can be used against you.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Als je een brief krijgt dat je een verklaring af moet leggen betekent dit absoluut niet dat je meteen aangehouden bent, dit is ronduit onzin!


    Cas, dit is de 2e keer dat je zegt dat iets wat ik zeg niet klopt beetje alsof je denkt dat je alles zo goed weet.. POLITIE kan je altijd laten komen naar t bureau met een brief, met welke smoes dan ook. Klaar.. en wat je daar te horen KAN krijgen is dat je aangehouden bent.


    't gaat er gewoon om, of je iets af moet leggen of niet, Stilte, niet praten, schijt aan de wauten, dikkevinger. =D

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Cas, dit is de 2e keer dat je zegt dat iets wat ik zeg niet klopt beetje alsof je denkt dat je alles zo goed weet.. POLITIE kan je altijd laten komen naar t bureau met een brief, met welke smoes dan ook. Klaar.. en wat je daar te horen KAN krijgen is dat je aangehouden bent.


    't gaat er gewoon om, of je iets af moet leggen of niet, Stilte, niet praten, schijt aan de wauten, dikkevinger. =D


    En waarom zou je zo'n hekel hebben aan de politie? Ik denk dat je verder komt in het leven als je je normaal gedraagt tegenover de polite.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!