Local storage HTML5/jQuery

  • Hi,


    Ik heb een menu die via een toggle werkt, echter wil ik per user onthouden wat zijn of haar waarde was (open of dicht).
    Dit wil ik niet met een DB gaan doen aangezien dit overload kan zorgen voor grappenmakers die klikken voor het leven.


    Nu heb ik iets gevonden "local storage" maar snap niet helemaal het idee hiervan, wellicht is hier iemand die het iets beter kan uitleggen.
    Het moet dus een className en toggle waarde onthouden, ik heb hier zelf alleen nooit mee gewerkt.

  • Het is hetzelfde principe als een cookie, maar dan werk je in de "object" formaat.
    Ik zou beter met cookies werken voor de browser support.


    Hier een leuke voorbeeld, refresh de pagina dan zie je het werkend:
    http://www.dns5.nl/html5/html5-local-storage-example.html


    Het is zeker niet moeilijk!
    Hier een 10 seconde tutorial:

    Citaat


    localStorage.setItem("name", "Hallo wereld!"); //Variabel opslaan met de waarde "Hallo wereld!"
    alert(localStorage.getItem("name")); // Geeft een popup met "Hallo wereld!"

  • Stefan.J
    Het standaard IE verhaal weer, dus IE8 werkt het wel maar alles daaronder doet het niet ?
    Als het namelijk alleen IE7 en lager is ga ik hier niet van wakker liggen, aangezien mijn bereik totaal niet op verouderde browsers gericht is maakt dat niet zoveel uit.
    Gaat tenslotte alleen om een toggle event van jQuery voor de rest doe ik er niks mee, als grote browsers het gewoon ondersteunen vind ik dit prima.


    Bedankt voor je reply!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!