Ik ben nu met een project bezig en die is al aardig op weg (50% klaar nu). Maar ik vroeg me af of jullie het een goed idee vonden of dat ik het toch maar laat zitten. Het lijkt mij opzich wel een handig project.
Het idee is als volgt:
Je kent wel die knip en plak scriptjes (plug and play scriptjes) en het werkt meteen. (Zoals google adsense of analytics). Het leek me wel handig om een beperkt aantal lay-outs te hebben (bijv. bij joomla kun je alleen joomla templates gebruiken) maar onbeperkt. Dus heb ik een script ontworpen dat werkt als volgt: Je gaat naar een aparte admin gedeelte en maakt of bewerkt een nieuwe pagina. Je slaat op en je krijgt een code die je makkelijk kopieert en plakt in een gedeelte van je html of php bestand. Zo kun je makkelijk een pagina bewerken met een onbeperkt aantal layouts. Deze CMS is al helemaal in ajax zodat je je pagina niet elke keer hoeft te laden en met mooie effecten in jquery om het gebruikersgemak te verbeteren. Daarbij komt er ook een ingebouwde ipblocker bij. Deze kun je in en uit schakelen en kun je makkelijk ip toevoegen, bewerken en verwijderen. Hierbij krijg je ook een code die ervoor zorgt dat die ip's die erin staan geen toegang tot uw website hebben.
Ik wou ook nog vragen wat de geschatte waarde zal zijn voor een licentie van dit systeem.