Pas op voor PayPal mail!

  • Beste leden,


    Ik heb gisteren een mailtje ontvangen van 'Paypal', waar werd verteld dat mijn account tijdelijk geblokkeerd was. Dit opzich is een normale gang van zaken bij PayPal.


    Echter stond er bij dat als dit niet van toepassing kon zijn bij mijn weten, dat ik moest inloggen en de instructies opvolgen. Hieronder stond PayPal (met een hyperlink). Toen ik daar op klikte wist ik dat het fout was, want het was wel dezelfde website maar op een heel andere url.


    Voor gebruikers wil ik dus even melden dat je op moet letten!



    Bron: Mijn webmail :rolleyes:

  • Ik ontvang ze ook van zogenaamd "RuneScape" (speel ik overigens al 5 jaar niet meer ^^) ziet er heel betrouwbaar uit maar toch is het allemaal nep.
    Dit is een kopij ervan:


  • Dat begrijp ik, maar aangezien het nu van Paypal is, wat nogal veel personen gebruiken en over het algemeen vrij betrouwbaar is wou ik het toch even melden:




    *Ik heb hier de link veranderd!!!

  • Zulkeemails zullen in de omloop blijven, ze zullen altijd overal proberen geld uit te slaan en mensen te hacken. Verstandig is dus dit in ieder geval ten alle tijden te melden aan iedereen die je kent (Zoals nu) en contact opnemen met in dit geval Paypal en aangeven dat er een mail in de omloop is. Zo wordt er sneller aan gewerkt dat deze weer verwijderd/geblokkeerd wordt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!