BuddyBackup

  • Ik ben vandaag het programma "BuddyBackup" tegen gekomen.


    BuddyBackup is een programma, zoals de naam al aangeeft, om backups te maken. Dit gaat geheel automatisch en werkt via P2P. Nu wees gerust, alles is gecrypt en je kan alleen met je vrienden delen.
    Bestanden worden gecrypt met het AES-256 algoritme en de verbinding tussen je "buddy's" gaat over SSL - meer informatie lees je hier.


    Als je 10 GB data wilt backuppen naar je buddy's, kunnen je buddy's 10 GB data bij jou opslaan. Zo werkt, hoe meer je deelt hoe meer je kunt backuppen. Je data wordt over verschillende buddy's verdeeld. Als iemand zijn HDD crashed, heb jij al je data nog! Je kunt zelf instellen bij hoeveel buddy's jij je data wilt laten opslaan.


    Het programma is geheel gratis en kun je downloaden via de website.


    Mocht je hiervan gebruik maken, kun je me gelijk als buddy toevoegen. Mijn username is gerwim ;)

  • Beste,


    Dit klinkt leuk, Maar tegenwoordig zijn er vele maniere hiervoor, ik denk niet dat er vele dit gebruiken, maar ik zal me wel eens aanmelden en bekijken of het iets is!


    Bedankt voor het uitleg erover!

  • Beste,


    Dit klinkt leuk, Maar tegenwoordig zijn er vele maniere hiervoor, ik denk niet dat er vele dit gebruiken, maar ik zal me wel eens aanmelden en bekijken of het iets is!


    Bedankt voor het uitleg erover!


    Klopt, ik heb zelf ook Dropbox (met 70 GB opslag) - het probleem is echter dat jij zelf niet de controle over de bestanden hebt. Nu heb je dat wel, het is je eigen private cloud als 't ware. Geen gerommel meer met DVD's/externe disks, gewoon via het internet. Scheelt ook nog is als je huis afbrand ;)

  • Beste,


    Dat klopt ook, maar het je hebt nu toch ook niet allee bestanden onder controle? ( omdat het ook op externe site staat)


    Mijn huis zal niet heel snel afbranden,, goeie luchtfilters! en natuurlijk rookmelders!
    haha

  • Daar heb ik een cronjob voor en 3 servers in 2 verschillende datacentra in Nederland ;). Alle data van mijn klanten staat altijd op 3 servers: de live server, de fall back server en een back-up server (deze heeft 7 backups, van een week dus). De back-up server staat bij mij thuis zodat in het geval van een probleem op een datacentra of een aanslag of wat dan ook, dat ik dan altijd nog de data heb (server staat in een brandveilige kluis overigens en draait samen met de router op een nood-aggregaat die aan gaat op het moment van een stroomstoring. Zo ben ik en zijn mijn klanten altijd verzekerd van hun bestanden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!