Microsoft trekt stekker uit MSN/WLM

  • Ik vind Windows Live Messenger over het algemeen beter en/of fijner werken dan Skype 25

    1. Ja (13) 52%
    2. Nee (12) 48%

    AMSTERDAM - Microsoft gaat stoppen met Windows Live Messenger, bekend als MSN.


    Dat stelt althans The Verge op basis van diverse anonieme bronnen binnen het bedrijf.
    De komende maanden moet Windows Live Messenger afgebouwd worden en zal de dienst geïntegreerd worden in Skype. Medio 2011 naam Microsoft de dienst Skype over voor 8,5 miljard dollar. Het einde van MSN zou volgens de bronnen mogelijk nog deze week worden aangekondigd. Skype, dat vooral voor videobellen gebruikt wordt, moet uiteindelijk ook de chatfunctie van MSN gaan overnemen.
    Volgens The Verge zijn de twee diensten technisch al op verregaande wijze geïntegreerd. Zo loopt 80 procent van de chatgesprekken van Skype via Messenger. Microsoft heeft nog niet op het gerucht gereageerd.



    Bron: http://www.nu.nl

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • En toen was zowel Skype als MSN/WLM verkracht door MicroSoft, erg jammer...
    Alleen een troost we hebben al onze veel gebruikte alternatieven als whatsapp, facebook messenger wat naar mijn mening een stuk handiger is

  • Voor MSN van Microsoft was, was MSN een prima programma erg tevreden over.
    Hierna werd het kut en gebruik ik nu alleen maar Skype... Toen werd het overgekocht door Microsoft zonder enige veranderingen in het systeem en nu word Skype verkloot omdat ze MSN erin gaan intergreren dat bedoel ik met het verkrachten van goed werkende programma's


    Klinkt heel vaag maar dat bedoel ik met verkrachten

  • Persoonlijk werkt WLM bij mij van geen kanten.
    Ik geraak zelden ingelogd, ik krijg elke week wel sex-contacten die mij willen toevoegen als vriend, ...


    Wat ik wel kan beamen is dat sinds Microsoft Skype kocht, ze veel meer banner ruimtes verkopen in Skype.
    Verder hebben ze een aantal dingen die vroeger gratis waren - betalend gemaakt. Echt zonde...


    Wat wel zeker zo is, is dat adverteren in skype niet goedkoop is.
    Verder twijfel ik een beetje aan de effectiviteit ervan...

  • Ik vind het eigenlijk wel een goed idee.


    Hierdoor heb je gewoon elke dienst die je wilt in een groot programma. Dit scheelt gewoon een hoop gedoe, want je logt in op Skype en je kan dan zowel bellen als chatten. Ik zie het probleem dus niet echt en begrijp het woord 'verkrachting' al helemaal niet in deze situatie.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Ben deels blij om dit te horen:)


    MSN had het gemakzucht dat je heel erg makkelijk een gesprek kon voeren maar Skype is overzichtelijker en vele malen fijner.
    Vooral nu in de nieuwe béta van Skype je jouw Messenger contactpersonen hebt.


    Wil nu wel weten of iedereen overstapt van MSN naar Skype,omdat ook nog zeker veel jongeren achter MSN gaan.

  • Om wat Rick zegt inderdaad te bevestigen: MSN is door Microsoft bedacht, ontwikkelt en gemaakt. MSN staat voor MicroSoft Network en was bedoeld om ook Xbox e.d. mee te verbinden. Daarnaast was het bedoeld voor developers om eenvoudiger met Microsoft in contact te blijven. Toen dat allemaal minder werd en het privé leven en internet bekender werd en meer werd gebruikt begonnen ze met het ontwikkelen van Windows Live en dus ook Windows Live Messenger, Windows Live SkyDrive, Windows Live Mail (vervangt Hotmail en heeft een eigen cliënt voor Windows). Op een gegeven moment moet je gewoon met oudere diensten stoppen en uit ervaring weet ik dat WLM in Nederland erg veel wordt gebruikt, maar in Duitsland bijvoorbeeld amper; daar is Skype veel populairder bij. Microsoft kijkt gewoon internationaal en als daar Skype meer marktaandeel heeft dan nemen ze dat product, wat natuurlijk logisch is. Daarnaast is het onzin om twee bijna dezelfde programma's te hebben, kost dubbel zoveel en levert minder op dan één dienst dat "iedereen" gebruikt.


    Ik vind het een goede zet, sinds een jaar gebruik ik WLM amper nog en veel meer Skype (komt o.a. ook door kennissen in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk die vrijwel allemaal Skype hebben) en ik ben blij dat ik overgestapt ben. Skype heeft daarnaast een super handige Facebook integratie dus ik zeg gewoon weggooien die WLM.

  • Er is al degelijk vastgesteld dat dit gaat gebeuren:


    Softwaremaker Microsoft zou aan de vooravond staan van een kleine revolutie: het bedrijf neemt afscheid van zijn eigen messenger en gaat geheel over op Skype.


    Dit meldt technologiesite the Verge op basis van diverse bronnen. De afgelopen tijd is Microsoft al druk bezig met de technische voorbereidingen, aldus the Verge. 'Zeer binnenkort' - mogelijk al deze week - zal het softwarebedrijf aankondigen dat het over en sluiten is met zijn eigen Windows Live Messenger.


    Dat betekent het einde van het chatprogramma dat al sinds 1999 op de markt is, in eerste instantie onder de naam MSN Messenger. Het moet mogelijk zijn om met de inloggegevens van Live Messenger in te loggen bij Skype. Over enkele maanden moet de Live Messenger dan geheel ontmanteld zijn.


    Microsoft kocht Skype in 2011 voor zo'n 8,5 miljard dollar.


    Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV…cheid-van-Messenger.dhtml

  • Voor MSN van Microsoft was, was MSN een prima programma erg tevreden over.
    Hierna werd het kut en gebruik ik nu alleen maar Skype... Toen werd het overgekocht door Microsoft zonder enige veranderingen in het systeem en nu word Skype verkloot omdat ze MSN erin gaan intergreren dat bedoel ik met het verkrachten van goed werkende programma's


    Klinkt heel vaag maar dat bedoel ik met verkrachten


    Je weet dat MSN altijd van Microsoft is geweest? Het staat voor: Microsoft Network.
    Gebruik even je hersens voordat je zomaar iets neerzet :D

  • Heb de integratie even geprobeerd werkt uitermate soepel en is zo overgezet, werkt exact hetzelfde alleen je overzicht is de Skype way maar dat vind ik juist mooi.


    Dus zeker niet slecht gedaan scheelt hoop gekloot met verschillende programma's, gewoon alles in een en klaar ben je.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!