[jQuery] Benaming gezocht

  • Hi,


    Ben opzoek naar een benaming wat het onderstaande uitleg effect geeft op een pagina, heb er lang over nagedacht maar kan even niks bedenken.


    Uitleg:
    Ik heb drie verschillende pagina's, elk van deze 3 pagina's heeft een eigen inhoud (content).
    Nu is er een max. aantal van 10 items op de pagina en dan krijg je er een navigatie op.
    Als ik dit door middel van een link ga doen her laad hij de complete pagina wat eigenlijk niet zo mooi is.


    Wat is de bedoeling:
    Ik wil door middel van jQuery een soort page change maken waarbij alleen de content op ID naam veranderd.
    Je kan dit denk ik wel vergelijken met een show/hide functie van jQuery, echter moet ik ook rekening houden met Google.
    De pagina's moeten dus gewoon indexeer baar zijn zodat we hier niets op verliezen.


    Wat vond ik:
    Ik had zelf enkele functies gevonden maar die zijn niet helemaal naar wens hoe ik het wilde hebben.

    • addClass();
    • removeClass


    Deze twee functies zijn eigenlijk wel iets wat ik wilde hebben maar dit moet de complete content direct inladen.
    Dit kan dus vertraging opleveren tijdens de complete pagina inladen, hier zoek ik dus eigenlijk een oplossing voor.


    Heeft iemand hier ervaring in, en kan iemand hier enkele tips geven waar ik ongeveer op zou moeten zoeken?
    Let op; ik zoek dus geen voorbeeld codes, ben nog in de leer en wil het dus goed doorlezen zodat ik het ook begrijp.



    Tim
    Vergeten te vermelden, dankzij jou tip de laatste keer: http://jqueryair.com/
    Ben ik een heel eind gekomen met jQuery, het is een zeer duidelijke tutorial waar je echt iets van leert.
    Kan inmiddels ook door middel van Ajax request een form laten verwerken wat handig is als de pagina niet compleet een refresh moet krijgen.


    Bedankt, zeer gewaardeerd :thumbup:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Kan helaas geen demo leveren aangezien dit voor een klant is.
    Je kan het vergelijken met een soort tabmenu, deze her laad de complete inhoud ook niet enkel wat er opgevraagd moet worden.
    Ben slecht in uitleggen, hoop dat je het met dit idee iets beter begrijpt.


    Uitgetekend:
    [ 1, 2, 3 ]


    [ DIV ID (P1) ]
    [ Aan de hand van de cijfer word alleen deze div ingeladen, en refresht niet de volledige content ]


    [ DIV ID (P2) ]
    [ Aan de hand van de cijfer word alleen deze div ingeladen, en refresht niet de volledige content ]


    [ DIV ID (P3) ]
    [ Aan de hand van de cijfer word alleen deze div ingeladen, en refresht niet de volledige content ]

  • @H.Ryan
    Wel ongeveer inderdaad, maar niet helemaal vriendelijk voor je bezoekers en Google.
    Kan met een tool zien hoe Google de pagina zelf ziet, nu ziet hij alleen de 4 links maar niet de inhoud ervan.
    En als je bijvoorbeeld op de "fourth" zit ziet Google helemaal niks (404 melding).


    Note: since these urls aren't real, refreshing the page will land on an invalid url.


    Content kan dus wel geladen worden op een andere url, maar na een refresh verliest hij direct zijn inzicht en krijg je een 404.

  • Fils probeer eens alles appart te maken.
    Zoiets als,


    Je maakt een php bestand met de navigatie (ik noem hem ff lijst.php).
    lijst.php rewrite je naar lijst, met htaccess.
    Dan gebruik je de addressbar changer dat ie de address balk veranderd en ook (met jquery) lijst include.


    Edit, kan je me de naam van die "google tool" even PM'en?

  • @H.Ryan
    Plaats ik wel even in dit topic, handig voor als meerdere mensen deze tool zoeken.
    Hoe ziet Google je website: http://www.seo-browser.com


    Verder heb ik even met iemand overlegt, ik heb wel ongeveer een idee hoe ik dit kan aanpakken zodat Google het ook allemaal kan volgen.



    1. Maak gewoon een tab selectie van pagina nummering, deze laad ik vervolgens met een Ajax Request.
    2. Google ziet dan alleen de 1e pagina, wanneer er meer zijn schrijf ik deze naar de sitemap.xml zodat Google wel ziet dat er meerdere zijn.


    Op die manier hebben je gebruikers een goed inzicht en verliest Google de url's + inhoud hiervan niet.



    Topic mag open blijven van mij als iemand een nog mooier idee heeft, ik ga voor nu naar huis dag is lang genoeg geweest :|
    Ik zal het morgen nog eens nalezen of er iemand met een andere oplossing gekomen is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!