Opzetten en installeren VPS

  • Geachte,


    Vanwege tijdgebrek heb ik geen tijd om me VPS compleet opnieuw te installeren en zoek ik hiervoor een betrouwbaar persoon die per direct tijd heeft.
    Het betreft hier de volgende punten:


    • Installatie CentOS 5.8
    • Installatie en configuratie DirectAdmin (licenties al beschikbaar)


    De vorige installatie is compleet mislukt waardoor veel onderdelen niet werken of half werken en dus niet meer te maken zijn.
    Hiervoor zoek ik een persoon met ervaring en betrouwbaarheid zodat dit nog voor 16:00 geregeld kan worden.
    Uiteraard zal je niet gratis werken, er staat hier een vergoeding tegenover die per PM verzonden dient te worden.
    Hieruit zal ik bepalen wie de meeste ervaring heeft hierin en per direct tijd heeft.
    De VPS staat momenteel bij Gerwim, echter heeft Gerwim momenteel geen tijd dus moet ik iemand anders hiervoor zoeken.


    Mochten er vragen zijn stel ze gerust.

  • Ik heb net een VPS geïnstalleerd bij Gerwim, was wel debian (werkt beter), maar CentOS moet ook wel lukken.
    Ik vraag me wel af of het lukt voor 16u, aangezien het nu al half 2 is.
    Installatie duurt best lang.


    Indien Gerwim templates aanbood voor zijn vps, dan was het op een 10 minuten geklaard, gewoon een template terugzetten ;)

  • Misschien is het wel handig om wat voorkeuren te geven aan je setup.


    mod_ruid2, of suPHP.
    Wil je Exim, of Dovecot?
    Welke PHP versie....


    Wel handiog om even te vermelden, of in ieder geval terug te koppelen aan diegene die het gaat installeren. Je budget vermelden heeft overigens ook veel nut :)

  • Laura
    Verschilt Debian veel van CentOS, werk namelijk al een zeer ruime tijd met CentOS dus daar ken ik de commando's beter van.
    Voor 16:00 is geen vereiste, als de persoon maar per direct aan de slag kan aangezien ik hem vandaag wel gebruik klaar moet hebben.


    Templates heeft hij helaas niet, dus moet alles opnieuw doen, vorige installatie was ook niet goed, veel dingen ontbreken en zijn niet goed gegaan.


    Indien je direct tijd hebt hoor ik graag je prijs per PM.



    AarClay
    Gaat om een basic installatie, indien ik daarna nog meer nodig heb kan ik dit zelf wel, Firewall regel ik immers ook zelf.
    Heb alleen de tijd en geduld niet om nu een herinstallatie te doen, er legt nog meer werk op me bureau.

  • Er zijn wel wat verschillen inderdaad maar niet veel. Maar als je CentOS gewend bent dan zou ik CentOS gewoon blijven gebruiken.


    Dit is bijvoorbeeld een verschil tussen CentOS en Debian


    Debian: apt-get
    CentOS: yum


    Bijv bij Directadmin heb je in CentOS de volgende command nodig:


    yum install gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel -y



    En bij Debian is dit dan weer:


    apt-get install gcc g++ make flex bison openssl libssl-dev perl perl-base perl-modules libperl-dev libaio1 libaio-dev -y

  • Mijn ervaring is dat centos een stuk stabieler draait, ook is het een stuk beter ondersteund. Debian is wel makkelijker te leren.

    PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

  • Heb met Gerwim gesproken, we gaan Debian opzetten.
    Krijg veel prijzen in me inbox die naar mijn zeggen veelte hoog zijn voor hooguit 1 uur werk.
    Heb daarom besloten te wachten op Gerwim die is over een uurtje weer beschikbaar, dan kunnen we verder.


    Topic mag wat mij betreft op slot.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!