Thuis Netwerk

• Hallo,

Ik ben met mijn computer en laptop een 1 en ander aan het testen.
    Op school hebben wij bij ICT, rond de 30 computers die aan een server hangen.
    Inmiddels uitgevonden dat dit met Active Directory is. Dus inloggen met verschillende gebruikers etc.
    Ik heb ook een domeincontroller gemaakt.

Nu wil ik alleen dat mijn laptop eraan koppelt zeg maar. Hoe doe ik dit?
    Ik heb wat gekeken bij google en daar tuturials bekeken. Daar stond dat je via computer naam wijzigen en Member of Domain.
    Dat heb ik ingevuld alleen dan krijg ik de melding: DNS-Naam niet gevonden.

Mijn laptop is Windows 7, het liefst wil ik ook mijn andere PC koppelen met Windows XP. Maar dit moet lukken als ik het inmiddels weet.
    De PC en laptop zijn via WiFi. De 'Server' via kabel.
    Hoe krijg ik dit goed?

Groeten,
    Jeffrey Rijdes

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,

De servernaam klopt zeker wel. De domeincontroller bedoel je daarmee neem ik aan?
    Die vul ik in bij mijn laptop bij Member of Domain.

Ligt het niet aan de IP Adressen?

Ik ga even ping rijdes.local doen :)

Edit:
    --------
    Zojuist DNS IP als 127.0.0.1 ingevoerd.

Krijg ik dit resultaat als ik wil verbinden:
    Er is een fout opgetreden bij het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt voor het vinden van een Active Directory-domeincontroller (AD DC) voor het domein RIJDES.LOCAL.

De fout is: De externe host heeft een verbinding verbroken.
    (foutcode 0x00002746 WSAECONNRESET)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.RIJDES.LOCAL

Groeten,
    Jeffrey Rijdes

• 1. Het installeren van een lan verbinding en een wan verbinding
    Jouw lan verbinding is degene die onder jouw computers verdeeld word met het ip adres: 192.168.1.1 oid en jouw wan is het adres dat naar buiten gaat dit kan je vinden via: whatismyip.com

2. Als dit gelukt is doe je een ad installeren active directory en zorg je ervoor dat het ip binnen active directory word ingevult (192.168.1.1) adres. Zorg ook ervoor dat jouw domein naam.local is indien je mac gebruikt naam.locals

3. Ga nu naar user en groups en maak een nieuwe user aan met account naam en wachtwoord en maak hem lid van jouw server.

4. Start je client op en maak hem lid van jouw domein: naam.local en vul daarna jouw gegevens in die je opgegeven hebt bij jouw server.

5. Nu ga je je dhcp installeren en firewall. let wel op dat je niet gaat broadcasten dit kan voor andere mensen in huis vervelend zijn omdat het internet er dan uit kan gaan.

Ik hoop dat ik je goed geholpen heb zoniet installeer dan even teamvieuwer op je pc of voeg me toe via msn moet je even pm sturen dan kan ik je wel even helpen.

• Hoi,

Ik heb mijn verbindingen via mijn router ingesteld.
    En de DNS ook..

Alleen als ik de client wil verbinden met het domein, krijg ik de error: DNS-naam bestaat niet.

Terwijl ik wel naar de server kan pingen en als ik bij Netwerk kijk zie ik ook de server staan.

Help ?!

Groeten,

• Het voordeel van een Active directory met een DC erbij is mij nog niet bekend, het levert vaak meer problemen op dan dat het voordelen heeft.

Maar om even op je vraag terug te komen moet je een aantal dingen controleren:

- Wat is het ip adres van je pc die je wil koppelen ?
    - Wat is het ip adres van de server / computer waar de Active directory op draait ?

- Kunnen de pc en de server elkaar bereiken d.m.v. ping (start->utvoeren -> ping [ipadres server])

Zodra je zeker weet dat de pc en de server elkaar kunnen bereiken, moet je alleen nog op de computer die je wil linken de dns te zetten op het ipadres van de server, anders weet je user-pc niet waar deze de gegevens van het domein en/of domeincontroler moet ophalen.

Als je de dns hebt ingevuld kun je bij start-> rechtermuisknop op computer -> eigenschappen -> het kopje "Instellingen voor computernaam etc." -> klik op "Instellingen wijzigen"

Nu krijg je een venster open met een aantal specificaties over de netwerk instellingen van je pc.

in het tabblad "Computernaam" heb je een knop die heet "Wijzigen", klik hierop en selecteer "domein".

Voer in het invoerveld van je domein de NETBIOS name van je DC. (in dit geval rijdes).

Als er om een account gevraagd word dien je het administrator account van de DC in te vullen. (Deze is aangemaakt tijdens het installeren van Windows server).

Als alles werkt krijg je een popup met de tekst "Welkom in het domein Rijdes.local" en klaar is kees.

Als er nog vragen zijn verneem ik die graag!
    :thumbup:

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

• Als het goed is staat in de netwerkinstellingen van de router bij dns 127.0.0.1 dit betekend dat de server naar zichzelf luistert als het om de DNS gaat. Check dit dus nog even voor de zekerheid om mogelijke problemen uit te sluiten.

Kun je is een printscreen van je ping posten ? zowel pc naar server en server naar pc.
    Als je allebij nog een ipconfig bij kan prinscrenen is het zeker gewenst omdat ik dat goed kan kijken waar het fout gaat.

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

• De DNS bij de router staat op: 212.54.40.25 en secondaire 212.54.35.25

Print screen van IP config vind ik misschien niet heel handig..

Pingen met de IP-Adressen lukt gewoon.

Wel heb ik net ontdekt dat er bij Server Beheer > Functies > DNS Server een fout melding gaf.
    Ik ben die functie opnieuw aan het installeren.

• Misschien heb je me niet helemaal begrepen, de informatie die je in je eigen router (Waar het internet binnenkomt) bekijkt is niet relevant in de vraag die je stelt. Ik denk dat de router in dit geval enkel een doorgeefluik is. Het aanmelden van in dit geval de laptop gebeurd dus intern.

Als je een computer heb draaien met windows server erop. Zou je achter het interne ip adres moeten komen d.m.v. in je commandpromp (start->uitvoeren->cmd) ipconfig typen. Hiervan krijg je een lijst met ip adressen waar je pc naar luister (dns - gateway etc. ) Zoals ik eerder ook al heb aangegeven moet de primary DNS van de server op 127.0.0.1 staan.

Omdat de computer die je aan wilt melden bij het domein, nog niet weet waar die zich moet melden, voer je een handmatig DNS adres in. Zoals je misschien al snapt zou je hier het interne ipadres van de server moeten invullen.

Als alles goed is dan zou het moeten werken.

ps. De fout bij de DNS word wergeven omdat deze nog niet correct geconfigureerd is. Dit zou geen probleem uit mogen maken bij het aanmelden van een computer in het netwerk

Bewerkt één keer, laatst door Maikel ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!