Karakterset, ophaal lukt niet

• Beste,

Voor een klant ben ik bezig met een site in een buitenlandse taal. (genaamd urdu / aangepaste arabische taal)

NL: Dit is een voorbeeldtekst
    Urdu: یہ نمونے کا اصل متن اس طرح ہے

Nu is het zo dat ik met behulp van google heb gevonden dat als de collatie ervan op `utf8_bin` staat dat ik het dan kan opslaan.

Heb ik gedaan en is me gelukt.

Wanneer ik het met een Query ophaal weergeeft het: ????? ????????? ?????? ??????????

PHP
    $iOphalen	=	$db->query('SELECT `color`, `titel` FROM `articles` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0,10') or die( $db->error() );

while($info = $iOphalen->fetch_object() )
    				{
    					echo '<a class="h2" href="#"><h2 class="'.$info->color.'">'.$info->titel.'</h2></a>';
    				}

Heb al veel geprobeerd zonder succes. (opslaan in database lukt nu wel, maar ophalen ervan niet)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Malik

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Bedankt zal eventjes kijken.. heb erg lang gegoogled maar als je niet weet wat je moet hebben is dat lastig :D :cheer:

Zal ff general testen ipv utf_8bin (hmm lukt niet)

---
    Heb al een oplossing gevonden, kwa idee. Maar weet niet hoe ik het maak.

Wat is de code van tekst omzetten naar html symbols? (zoals hier op CP als je urdu tekst neerzet, verandert het naar symbolen?)

• @H.Rayn was zelf ook al naar die functie aan het kijken en het werkt perfect. Hij slaat wel vreemd in db op niet als html symbolen maar als andere, maar het werkt! Enorm veel bedankt. (geld ook voor Fils!)

:cheer::cheer::cheer::cheer:
    :slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!