Overhoorweb.nl V2.0

• Inleiding
    Zoals een aantal leden al weten ben ik al een aantal jaar bezig met een website waar scholen overhoringen op kunnen plaatsen.

Inmiddels heb ik de draad weer opgepakt en ben ik bezig met versie 2.0. Na de release van deze versie zal ik ongeveer 100 scholen een e-mail sturen om te peilen of hier interesse voor is.

Wat ik graag van jullie wil weten is:
    - Loont het om een login en registreer functie te maken met Ajax functionaliteit?
    - Is de nieuwe layout beter dan de oude layout?
    - Is de nieuwe versie overzichtelijker en mooier?
    - Zijn er momenteel nog bugs op de website, en zo ja waar?
    - Wat zijn nog eventuele verbeter punten?

Wat er nog komt vanaf mijn kant:
    - Een admin gedeelte voor scholen waarin zij enkele gegevens kunnen aanpassen (zoals schooltypes, vakken en login/registreer functie uitschakelen).
    - Een wachtwoord vergeten functionaliteit.

Ideeën door jullie ingezonden:
    - Goede antwoorden weergave aan het einde uitzetten (per toets instelbaar door docent).
    - Mogelijkheid om meerdere antwoorden goed te rekenen.
    - Template systeem met de mogelijkheid per school om extra templates erbij te kopen.

Systeem werkwijze
    Het systeem werkt met een systeem dat ervoor zorgt dat er maar één map is met alle bestanden, maar dat de websites hun eigen database krijgen. Dit zorgt voor minder opslag, is overzichtelijker en één wijziging is direct zichtbaar voor alle scholen (anders moet ik elke wijziging voor elke school apart uploaden).

Een voorbeeld is hier te vinden:
    http://demo.overhoorweb.nl
    Je kunt inloggen met
    Admin:
    Login: admin
    Passw: adminadmin
    Docent:
    Login: docent
    Passw: docentdocent
    Leerling:
    Login: leerling
    Passw: leerlingleerling

De oude versie:
    De oude versie is op onderstaande link te vinden. Let wel op, hier werk ik niet meer aan dus deze is mogelijk incompatibel en toon ik ook alleen ter vergelijking van de layout.
    http://overhoorweb.corderius.rapifia.nl

Slot
    Alvast heel erg bedankt voor jullie mening, het komt heel erg van pas bij ons project!

Downtime
    Ik zie zojuist dat er iets mis is met onze server. Ik ga er achteraan en zal jullie spoedig hierover informeren. @ 21:10

@21:15: server heeft een aan-uit verbinding.

• Ik mis een uitleg in het topic wat voor een site het is. Voor de rest ziet het er een heel profecionele site uit. 1 min punt; Het logo is wat sober, laat een mooi en stralend logo maken ;)

• Verbeter punten:

*Het ziet er heel professioneel uit alleen nog wat "te wit". De layout is lekker simpel alleen is het niet echt iets voor scholieren.

*Plaats een home-button;)
    Nu kan ik niet meer naar de home pagina:P

*Bij het registreer gedeelte vind ik persoonlijk dat je de afdeling anders moet aanpakken.
    Of je moet klikken op VMBO en dan zie je vier niveau's.
    Of je doet het als je ingelogd bent.

De ingelogde versie heb ik geen commentaar over.Dat vind ik heel mooi:)

• @H.Rayn en Luc,
    Als het goed is moeten ze nu allemaal werken.

Sandcool,
    Het logo is van mijn bedrijf, die kan ik helaas niet een twee drie wijzigen, al zal er wel een globaal nieuw logo komen in een paar maanden. De website is een website waar docenten van aangesloten scholen toetsen kunnen aanmaken die leerlingen vervolgens kunnen maken. Ideaal voor oefeningen voor een toets, of toetsen zelf. Hopelijk heb ik het zo voldoende uitgelegd, anders leg ik het graag nog uitgebreider uit.

Bedankt voor jullie reacties!

• Een mooi ontwerp, en goed uitgevoerd.
    Dit layout is inderdaad veel beter dan de oude. Maar het past er niet helemaal bij. Zoals scarface zei, je punten telling is niet echt goed. Dat zou ik verbeteren. Is wel een voordeel voor de leerlingen, maar je moet het ook eerlijk houden:P
    Verbeter punt is een layout dat echt bij zoiets past. Wil je dit layout echt houden dan zou ik zoiets erin bouwen [offtopic](in plaats van resulaten vragen in zo'n layout)[/offtopic]: Afbeelding

Veel succes met je website
    [offtopic]Ja ik weet het is een beetje slordig, iets te hard gefeest vandaag[/offtopic]

• scarface,
    Dankjewel ;). De normering kan je instellen dus waarschijnlijk stond die dan heel laag :).
    De docent kan kiezen tussen de volgende normeringen:
    - aant. punten / tot. punten *9 + 1
    - .. vragen fout per cijferpunt.
    Kies je voor optie twee met 1 vraag fout per cijferpunt dan is die normering dus inderdaad mogelijk, dat is aan de docent.

Antwoorden weergeven moet ik even kijken of ik in kan stellen dat de docent dat uit kan zetten bij toetsen, is idd wel een leuk idee. Ik zet hem erbij.

@H.Rayn,
    Layout was oorspronkelijk inderdaad een admin layout, omdat ik een te laag budget heb om er een te laten maken, en er geen goede low-budget layouts zijn die bij mijn thema passen.

Over de toetsweergave zal ik even nadenken, ik heb wel wat in me hoofd met wat meer stijlen.

Bedankt voor jullie meningen!

• MJorritsma,
    Dankjewel! Het is inderdaad zeker nog niet af, dus ik ben er nog wel even mee bezig. Ik moet nog even een prijs verzinnen voor de scholen, en op het moment dat ik die in m'n hoofd heb ga ik de interesse en de betalingsbereidheid bij scholen peilen zodat ik een goed inzicht en overzicht heb en pas daarna kan ik ze daadwerkelijk gaan aanbieden.

Mijn school behoort tot de Meerwegen Scholengroep (die hebben +/- 8 scholen rondom Amersfoort) dus daar zal ik eerst eens naar toe mailen, eens kijken wat zij ervan vinden. Ik had al een preview laten zien aan mijn afdelingsleider en die vond het ook heel erg handig dus wellicht kan het wat worden :P.

• Ik zal rapifia overal uit je tekst halen het is een overhoorweb voor scholieren geen bedrijven promotie site.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.06.12 00:02:01:
    En ik raad je aan om de div footer is even na te kijken.
    De content loopt namelijk door en dat is best irritant.

Printscreen:

• Fitim,
    Het project is gemaakt door mijn bedrijf, van daar dat er dus o.a. copyright en sommige e-mail adressen staan die verwijzen naar mijn bedrijf. Echter geen hele teksten dus ik weet niet precies waar je die bent tegengekomen?

Bedoel je verder dat de footer te lang wordt?

• L.Groot Als je slim bent bouw je het snel af en verspreid je het.

Nu komen er steeds meer systemen als itslearning, peppels etcetera die het zo makkelijk mogelijk voor school willen maken. Zij zullen dit dan ook na jouw gebruiken in hun systeem. (soortgelijke ontwikkelen)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!