Is er niet iets waar je je cronjobs kan opslaan en op een andere server weer kan Uploaden, net als je database?
Wordt er af en toe gek van om alles weer opnieuw in te voeren als ik van website verander...
Is dit mogelijk?
Is er niet iets waar je je cronjobs kan opslaan en op een andere server weer kan Uploaden, net als je database?
Wordt er af en toe gek van om alles weer opnieuw in te voeren als ik van website verander...
Is dit mogelijk?
nee bedoel de cronjobs in DirectAdmin zelf, dus welke cron je wilt om welke tijd etc. Is toch vreemd dat je dat allemaal weer moet intikken als je op een andere of lege server begint.
niet vreemd want jij koopt een nieuwe server, maar wat als ik hem kocht ik hoef niet jou cron instellingen te hebben.
DA maakt een cronjob bestand aan. Moet je ff zoeken waar
Moet je wel root toegang hebben op je server.
Hellowz
Zalige vraag.(L)
Ik weet niet juist hoe directadmin werkt, maar je kan normaal eenvoudig de bestanden /etc/crontab en /etc/cron.daily etc kopieren van servertje naar servertje
Als directadmin per user de crons naar een aparte file schrijft, wat logisch lijkt, kun je deze normaal ook eenvoudig overzetten naar een andere directadmin server.
Update:
volgens mijn bronnen bij da kun je het vinden in:
/usr/local/directadmin/data/admin/backup_crons.list
Maar geen idee of het werkt of niet
Blijkbaar werkt da niet met cronjobs, maar hebben ze een eigen taskmanager die taken uitvoert.
Dit programma kun je vinden in: /usr/local/directadmin/dataskq
(Maar dit moet je niet kopieren)
Groetjes,
Laura
x
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!