windows herstellen?

• Sinds een week geleden kreeg ik zomaar een zwarte scherm op me laptop.. duurde uren om te laden (letterlijk) en wanneer die eindelijk was geladen en ik ingelogd was (wat ook uren duurde) was het netzo slecht/netzo langzaam.

Ik kan nu gewoon helemaal niks zowat :(

Dus ik heb maar een linux live usb erin gedaan spullen op usb gegooit en gemerkt dat het veroorzaakt is door een partitie die kapot is :( waar ik nu dus al me spullen van kwijt ben, neem ik aan. geprobeert te herstellen met tuneup wat niet lukte, ghost cd erin gedaan maar werkte niet.

Er liggen nu een aantal discs voor me neus waar ik een jaar geleden, toen ik de laptop kocht heb opgeschreven windows herstel discs (1,2,3,4) en software & stuurprogramma's herstel disc.

Ik wil nu niet in al die traagheid van me laptop iets fout doen, dus vraag ik jullie hulp;

Hoe gebruik ik die herstel discs? want ik wil me laptop zo snel mogelijk weer kunnen gebruiken :hmm:

Er staat windows 7 op en het is een packerd bell laptop :p

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vond het heel erg ja om al me bestanden te verliezen maarja ik heb gewoon geen zin meer om te wachten op dat kutzooi, sorry voor mijn taalgebruik maarja ik zat dus de hele tijd bij die back up catogorie te kijken van de configuratiescherm op me laptop, maar ik hoefde alleen de cd in me laptop te doen en dan opnieuw op te starten en kan ik gelijk herstellen enzo, wat ik nu aan het doen ben in de hoop dat hij het straks weer tip top werkt.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.06.12 00:02:49:
    Welke live boot anti-virus programma zou het beste zijn om ook op me usb te zetten voor het geval, weer zoiets zou gebeuren.. wie weet kwam het door een virus (ookal denk ik dat niet sinds ik niks slechts download, tenzij de school spullen slecht zijn) zodat ik een anti-virus kan draaien zonder eerst uren te wachten tot me laptop werkt :P

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Als ik jou was zou ik even PowerMax downloaden en op een cd branden of op een usb stick plaatsen. Laat deze een full test doen over je harddisk. (Dit gebeurt vanaf de boot, dus niet vanuit windows zelf)

Deze zal kijken of je harddisk kapot is. Mocht deze 'failed' aangeven dan is het zeer aan te raden om een nieuwe harddisk te kopen. Je kan hem misschien nog een keer gebruiken, maar de kans dat dan je hele harddisk kapot is zonder waarschuwing en mogelijk ook nog meer componenten is aanwezig.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Na bijna 12uur hebben te gewacht... was het niet gelukt :P hij liep namelijk vast op 68% van het updaten..

Dus daarna heb ik hem opnieuw alles laten doen, wat wel werkte en nu is die al een tijdje bezig met één of andere software installatie dat hij uit zichzelf uitvoerde.. maar het lijkt erop dat hij soms gewoon vast loopt want nu weer op het einde 27/27 blijft hij maar daarop staan, als je snapt wat ik bedoel ^o) ik heb tussen door soms gezien dat hij blue screens aangaf waarna weer de black screens (hele lange ladingstijd) maarja als dit niet werkt, ga ik wel even PowerMax draaien en wat moet ik anders doen.. terug naar de winkel ermee? het valt toch wel te fixen ^o)

O o
    /||\
    /¯\

• Hoelang heb je de laptop al? Als ze je laptop opsturen ben je zelf verantwoordelijk voor de data die op de HDD staat. Dus als er iets belangrijks opstaat, altijd handig om even een kopie te hebben op een andere schijf.

Ik heb wel een sterk vermoeden dat gewoon je hardeschijf kapot is. Hangen en bluescreens duid hier namelijk wel op.

Wacht nog maar even af van wat Powermax zegt. Dan kun je daarna in principe andere stappen nemen.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Wat je kunt doen is je harde schijf eruithalen en in een ander zijn pc stoppen als externe hardeschijf, zo kan je alles eraf halen wat je nodig hebt en dan de harde schijf vervangen voor een nieuwe ssd of whatever.

Maar je moet wel zeker weten dat je je laptoppie weer inelkaar krijgt anders is het wat zonde.:cheer:

• Ik heb alles van de andere werkende partities al afgehaald, van de nietwerkende niet, maar ik denk niet dat hij dan magisch wel gaat werken als ik hem in een andere pc stop :p dus ik denk dat ik maar morgen met mijn laptop terug naar de media markt ga en dan hoop ik dat hun, me laptop kunnen fixen.. :(( tenzij iemand hier weet hoe ik een partitie kan herstellen, maken of dat het zou helpen hem te verwijderen? ik weet niet of het met die blue screens te maken heeft maarja 8-) ik ben het zat :}

O o
    /||\
    /¯\

• Als je hardeschijf stuk is dan is het niet te herstellen uiteraard, hij kan mischien nog het laatste beetje adem uitpuffen door hem in een andere cpu als externe hardeschijf te doen dus niet als master, zo kan je de files die je nodig hebt eraf halen.

Om een nieuwe partitie aan te maken / verwijderen moet je de setup lanceren vanaf f8 (meestal de boot knop) , setup runnen. Je komt als eerste bij het gedeelte waar je dan die partities kan verwijderen / hernoemen als het goed is.

Je kan naar mediamarkt gaan als je nog garantie mocht hebben maar houd wel rekening ermee dat als je dat niet hebt dat je dan flink in de kosten kan lopen. Bij de meeste laptops kon je meende ik ook gewoon de harde schijf eruit halen ?, Daarmee bedoel ik zonder de hele laptop te gaan uitelkaar sleutelen.

• Okay en waar is het idee gebleven van Powermax draaien? Ik zal nog eens tips geven... ^o)

• Je harde schijf is kapot.

Ik raad je aan zorgen dat je een backup hebt.
    en een nieuwe harde schijf te gaan halen.

die installeren enzo is totaal niet moeilijk.
    Gwn het plaatje vanonder losdraaien. je hardeschijf er rustig uitnemen en alles losmaken wat er aan vast hangt.
    Dan nieuwe erin, alles vastmaken wat er los is gemaakt.

En klaar :d

dan windows even installeren en je backup :d

• Al geprobeerd met hiren boot disc alles van je hdd af te halen en dan windows erop nieuw op te zetten, aangezien wat hier blijkt is dat je processor constant op 100% loopt te draaien wat wss komt door een virus dus wees al blij dat je computer niet overheated is geraakt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!