Voetbalspel

• Ik ben van plan een voetbalspel te maken (eerst ideeën opschrijven en dan beginnen)

maar welke richting zal ik opgaan, waar is de meeste ruimte in? De richting van OSM (onlinesoccermanager.nl) of van hattrick.org (meer uitgebreider het trainerschap)

ik heb zelf ookal ideetjes er langs.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Klopt maar op zich trekt mij hattrick meer. (daar kan je zelf bijna alles realistisch regelen en realistische speeldagen), bij OSM meer fantasie, ik zelf houd hier niet zo echt van. Maar misschien is het in het algemeen wel beter.

En ja frisse layout heb ik op mijn lijstje, wel maak ik hem in een "makkelijke" layout waarna ik een mooie laat maken.

• Citaat van Nick

Klopt maar op zich trekt mij hattrick meer. (daar kan je zelf bijna alles realistisch regelen en realistische speeldagen), bij OSM meer fantasie, ik zelf houd hier niet zo echt van. Maar misschien is het in het algemeen wel beter.

En ja frisse layout heb ik op mijn lijstje, wel maak ik hem in een "makkelijke" layout waarna ik een mooie laat maken.

Bij OSM meer fantasie? OSM zit juist gebonden aan de vele regeltjes omdat ze ervoor hebben gekozen om echte clubs en spelersnamen te gebruiken, dat haalt toch al wel een beetje de vrijheid weg.

Toch zou ik als ik jou was eerst goed gaan nadenken of je dit wel wil én kan. Het is namelijk niet simpel om zoiets te maken, je hebt niet zomaar zoiets gemaakt.

• Op mijn school heb ik bij elke klas OSM gezien, hattrick.org kende ik niet eens...

Kortom => kies voor OSM style

• OSM heeft alle rechten klopt. Dit ben ik niet van plan om te doen, aangezien alle licenties aardig wat kosten (dit kan nog gekocht worden als het goed loopt). Daarom lijkt mij persoonlijk dat niet leuk omdat je dan "nep" spelers moet coachen.

Citaat

Toch zou ik als ik jou was eerst goed gaan nadenken of je dit wel wil én kan

Dat ik het wil staat vast, ik ben al even voor ideeën aan het kijken. Of ik het kan is het tweede, daarom ga ik er nog niks voor kopen. Zelf proberen is altijd goed, ik kan ook meteen zeggen "dat kan ik niet" dan kom je nooit ver!

Bij de hattrick weg moet je zelf een club opbouwen en zijn de onbestaande spelers niet erg.

• Dit heb ik al uitgebreid gegoogled ;)

Je moet toestemming hebben van de betreffende club/speler/zaakwaarnemer daarom dat ik dit pas als laatste doe, als het een zeer grote toegevoegde waarde is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!