Padding Negeren

• Ik heb nu ondertussen toch al een aantal layouts succesvol gecodeerd maar nu loop ik tegen de lamp,
    ik heb een div in een div.
    Dus ik heb

CSS:

PHP
    #div1{
    padding:5px;
    //*al de rest*//
    }
    #div2{
    //*wat er hoort te staan*//
    }

HTML:

PHP
    <div id="div1">
    <div id="div2">
    </div>
    </div>

Nu neemt div2 ook de padding van div 1.
    Kan ik op een of andere mannier div2 de padding laten negeren?

Bedankt voor de hulp :D

• #Div 1 zegt dat BINNEN div 1 5px ruimte moet worden gelaten aan elke ruimte.

==
    #Div 2 staat erin dus het is een logisch probleem?

Laten negeren kan door: padding: -5px; in div2 te zetten.

==

Volgens mij wil je het volgende:

#div1{
    margin: 5px;
    }

(Dus margin niet padding)

• Wat je ook kunt doen is dit bovenaan je CSS file zetten:

PHP
    * {
    margin: 0;
    padding: 0;
    }

Dit zorgt ervoor dat alle elementen standaard margin 0 en padding 0 hebben als er geen padding of margin aan is gegeven. Common thing

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• padding-left: -5px; werkt niet?

en ik wil dat div 1 de padding blijft houden voor de tekst, maar neit voor de div?

• Wat * doet is eigenlijk voor alle elementen de waardes zetten.
    Wanneer jij * { margin: 0; padding: 0; } in je CSS zet dan zet hij standaard voor alle elementen de margin en de padding op 0. Zodra jij bijvoorbeeld aan een div een style koppelt zoals je met padding hebt gedaan, neemt hij die over. Dus de oplossing die ik heb gegeven klopt gewoon, dit zorgt er ook overigens voor dat het verdere problemen met dat soort dingen verhelpt. padding-left: -5px is daarnaast een slordige oplossing en kan soms in verschillende browsers anders worden uitgelezen, waardoor je meer CSS moet typen voor een specifieke browser om het correct te laten weergeven.

Het is immers de kunst om je website crossbrowser compatible te maken. Zo kun je bijvoorbeeld IETester hiervoor gebruiken om alle IE versies te testen. Overigens kun je naar mijn mening een dikke middelvinger opsteken naar IE 6 en lager.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!