Id pakken uit AUTO_INCREMENT

• ik ben bezig met een script voor een game maar ik zit met een probleem hoe zorg ik er voor dat ik na dat ik een (familie) heb aangemaakt ik gelijk de id uit de database kan halen?

De id word aangemaakt door AUTO_INCREMENT.

PHP
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `geld`=`geld`-'10000'   WHERE `id`='".$data['id']."'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `diamand`=`diamand`-'1' WHERE `id`='".$data['id']."'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `netwerklevel`='3'      WHERE `id`='".$data['id']."'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `netwerk`='1'           WHERE `id`='".$data['id']."'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `refresh`='1'           WHERE `id`='".$data['id']."'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `netwerk_id`='????'     WHERE `id`='".$data['id']."'");

bij ???? moet het id komen die zojuist is aangemaakt.

:cheer:

• het is gelukt hoor deze topic kan worden gesloten. :slotje:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 25.04.12 15:08:16:
    de oplossing was :

PHP
    $fam	    = mysql_query("SELECT * FROM `[netwerk]` WHERE `netwerk_eigenaar_id`='".$data->id."'");
    $netwerken = mysql_fetch_object($fam);

na het aanmaken van de familie haalde ik gewoon de familie id uit de database en plaatste die.

PHP
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `netwerk_id`='".$netwerken['id']."'     WHERE `id`='".$data['id']."'");

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!