Blauw scherm

  • Beste,


    Vorig jaar heb ik zelf mijn computer samen gestelt en wordt nu knettergek van de blauwe schermen. Dagelijks gebeurt het 2 of 3 keer.


    Meldingen verschillen steeds maar de meest voorkomende is: irql not less or equal.


    Heb al gegoogled met weinig resultaat. ( heb wel gevonden dat pc te warm wordt, mar hoe meet je dat?)


    Problemen die ik laatste tijd oploop:
    - pc wordt trager / reageert niet
    - google chrome sluit regelmatig een tabblad dat niet reageert
    - blauw scherm met elke x andere melding


    Hoe zou ik het kunnen oplossen?


    Alvast bedankt voor jullie hulp.


    Met vriendelijke groet,


    Malik (vanaf iphone later meer info)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarschijnlijk is er hardware kapot in je systeem.


    [1] Haal alle geheugenbankjes eruit en start met 1 geheugenbankje.
    - Kijk of het probleem aanhoudt.
    [2] Koppel eventuele hardeschijven cq. ssd los en sluit 1 hardware component aan.
    - Kijk of het probleem aanhoudt.


    - Opnieuw installeren al geprobeerd?
    Welke versie van windows gebruik je?

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Windows 7, probleem hierbij is dat mijn neef hem in elkaar had gezet.


    Mn harde schijven degraderen wel eens in kwartaal..

  • Waarschijnlijk is het toch een hardware fout ;)


    Geheugen die stuk is of hardeschijf, dvd brander elk component kan stuk zijn.


    Helaas ben ik geen hond met een neus die kan ruiken wat stuk is.
    Raad je aan naar een computerwinkel te gaan, die repareert het wel. Die leest namelijk alles uit.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Hmm het is dat ik bang ben dat ze in een computer winkel onderdelen stelen of ten onrechte stuk verklaren.. (Woon in amsterdam)


    Mijn neef zei toen dat ik miss een extra ventilatie ding miss nodig had, zou dat geen rol spelen?

  • Dit had ik ook, ik had een nieuwe grafische kaart. Een HD 6850. Deze heb ik terugggestuurd en hij was inderdaad kapot, nu heb ik vandaag een GTX 560. En nu heb ik er zeker geen spijt van dat ik hem heb opgeruimt. Geen blauwe schermen meer plus betere performance!

  • Is er een manier om te testen of de grafische kaart het doet? Dan kan ik een rma aanragen


    == Heb ff een blueScreenView gedraaid en de volgende meldingen heb ik binnen gekregen:


    - Cache_manager
    - Irql_not_less_or_equal
    - ntfs_file_system
    - System_thread_exception_not_handled
    - System_service_exception
    - PFN_LIST_CORRUPT
    - bad_pool_header
    - Memomry Management
    - kmode_exception_not_handled


    Zijn er best veel en verwijzen naar geheugen, wat zou ik het best kunnen doen?


    Een soortgelijke topic gevonden, maar snap er geen bal van.


    http://www.pchelpforum.com/xf/…-screens-window-7.109042/

  • haal je geheugen bankjes er even uit.
    zet je pc aan.


    Als de een piep geluid maakt meerdere malen is het goed.
    Dan is er niets mis met het geheugen.


    Het zou aan de voeding kunnen liggen of processor.
    even stof vrij maken en een nieuwe koelpasta op doen.

  • Hoeveel geheugen zit er in je computer ? Kijk in de bios of onder Windows of hij ook echt alle geheugen vind.


    Die melding kan ook je hdd zijn, dit is wel al eens voorgekomen.
    Meestal als ik zo'n foutmelding krijg vooral met een fysieke geheugendump probeer ik systeemherstel te doen, als dat niet lukt gooi ik Windows erop nieuw op en dan is het meestal ook goed.


    Watvoor meldingen krijg je ongeveer in beeld ? want neem aan dat de fout heel snel weggaat en de pc opnieuw opstart of uitvalt ? Of blijft de foutmelding gewoon lekker in beeld staan ?

    Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

  • weide43
    Ik zou niet blazen dan komt er vocht bij en kan je kortsluiting krijgen.


    Gewoon even stofvrij maken met een compressortje of stofzuiger (voorzichtig)
    Als het erna nog niet lukt raad ik je aan om een windows 7 recovery cd te zoeken.


    Want dan heb je wss bsod (blue screen of death)
    En zijn er misschien een aantal register bestanden verwijderd aangezien hij het eerst wel normaal deed.

  • Glammiee heeft me geholpen, nu ff afwachten of hij het weer doet. Als dat niet lukt ga ik kijken naar de geheugen kaartjes. Ik heb denk 4x 1gb gekozen.

  • Wat zijn je PC specificaties? Zou je die mogelijk hier kunnen posten? Het is dan ook makkelijker te bepalen welke dingen je kunt laten afvallen en welke niet.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Je RAM geheugen is wss kapot.
    Indien dat het niet is, zal het je grafische kaart zijn.


    test Tips:
    Je pc herinstalleren.
    Zoals hierboven al staat vermeld, koppel bv 1 Ramlatje af. en hetzelfde met je grafische kaart. (Opgelet, sluit je scherm dan wel aan je grafische conponent van je moederbord aan; anders heb je helemaal geen beeld dat dan noglogisch is.
    Ga desnoods naar een pc winkel en laat hem daar nakijken.
    Nadeel van de laatste tip
    Kan je wat geld kosten.


    Verder kan ik niet verder diagnoseren zonder er zelf naar te kijken.


    Laat ons wel weten of het opgelost is ja nee en wat het was.
    wonderen zijn de wereld nog niet uit...


  • videokaart: Je ziet niks meer als hij kapot is .
    Geheugen : als dit kapot is gaat het piepen in algoritme.
    Voeding : als deze kapot is of te weinig wisselstroom geeft dan krijg je blauwe schermen.


    Dan kunnen jullie wel met zijn 100 den alemaal hem gaan vertellen dat hij zijn geheugen eruit moet trekken elkaar gaan verbeteren opnieuw dingen vertellen die al aan het licht zijn geweest , maar het helpt alemaal niet en je pc word er helemaal niet beter van laat het er lekker inzitten.




    Wat kan je doen ? , ga met je voiding naar de pc winkel zeg dat je steeds blauwe schermen krijgt dan weten hun al genoeg .


    Laten we het kort houden : JE VOEDING IS KAPOT !!


    Wat kan je doen hieraan : ga naar de pc winkel vraag om een sterke voeding van ongeveer 700 watt en jou pc gaat knallen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!