Hey ik heb een probleem met me pc hij loeit sinds kort ontiegelijk zodra ik ga gamen loeit ie vreselijk en dat vooral.
Ik me pc al gestofzogen maar na nog geen uur loeit ie al weer is er misschien een programma zodat me pc stil gaat koelen zodat ik normaal kan gamen want dat geloei gaat heel de tijd in me hoofd zitten of zou ik toch echt mijn koeler moeten vervangen ?

Computer loeit
-
-
-
(cpu) fan veranderen.
Je hebt cpu fans met regelbare toeren, neem die en dan ben je van je geloei en geklaag af ! =) Ik had het zelfde in mijn oude gamepc met een amd phenom, die stock koelers van amd en/of intel zijn zowieso al bagger. -
-
-
oke bedankt voor de reacties maar wat doet Speedfan ongeveer ?
-
Is je fan 4 of 3 pins?
-
misschien een wat stoffen van binnen.
-
Speedfan kun je de snelheid van je fans mee regelen.
Maar zou precies daar vanaf blijven, anders kun je je pc laten oververhitten en kapot maken.
Gewoon je fans vervangen of goed uitblazen en wat nieuwe koelstof plakmiddel op je cpu smeren als het al een oude is.
Dat zorgt dat je cpu minder warm wordt en je fans minder moeten draaien. -
Deze tips even opvolgen:
- je computer uit elkaar schroeven
- ventilator van het moederbord plukken
- ventilator losschroeven en eruit halen
- ventilator en omgeving van ventilator uitspuiten met perslucht (flesje, geen compressor)
- alles terug bijeen schroevenVolgens mij zit er gewoon te veel stof in je ventilator en uitgang, zodat de pc niet genoeg kan koelen.
Dit is mijn mening...
Succes.
-
Om het simpel te houden :
1: Stel vast waar het geloei wegkomt (cpu,videokaart)
2: Nu je weet waar het wegkomt tijd voor een oplossing ! ,
3: Kijk voor een goede cooler voor je cpu,videoaart, bijvoorbeeld van zalman Koper gelijd goed dus zal ook beter afkoelen.
4: Koop een tube koelpasta bezuinig hier dus ook niet op !Klaar !
-
Videokaart koeler vervangen raad ik af indien je geen kennis hebt van hardware
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!