zelf pc in elkaar zetten.

• Hangt van veel factoren af.

Wat is je budget?
    Wat voor games wil je spelen?
    Wat is je huidige max resolutie van je scherm?
    Hoeveel films download je gemiddeld?
    Heeft snelheid een hogere prioriteit dan de kosten?

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• @BrokenTrack daar ben ik me van bewust en neem er alle tijd voor die er nodig is

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.04.12 16:31:19:
    jopitan

budget is max 2500-,
    Hij moet games kunnen draaien zoals battlefield en paar toekomstige games die grafisch nog beter zijn.

mijn huidige resolutie is 1680x 1050
    uhm het gemiddelde aantal film wat ik download is stuk of 10 per maand.

de kosten mogen best hoog wezen al de snelheid beeld en alles van hoge qualiteit zijn

mvg, ssjhenry

• Kijk dat noem ik nou nog eens een budget. Had je ook nog enige wensen voor het uitbreiden van je PC? Bijvoorbeeld als je een nieuwe videokaart extra erbij wilt hebben (Crossfire, SLI)

Ik denk dat je voor 1500 euro al gave game pc hebt. Mag bij die PC ook een ander scherm erbij worden gekozen?

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Citaat van bboy

6 GB videokaart dus laat ik zeggen dat je dan 3 games tegelijk kan runnen zonder enige lag.

Memory heeft niks uit te staan met het kunnen draaien van spellen. Het is alleen dat hij al eerder geladen textures makkelijk kan inladen dan dat hij weer het bestand hoeft uit te lezen. Vandaar dat nieuwere games meer geheugen nodig hebben omdat de textures en models zwaarder zijn en dus meer bytes innemen.

Zodra ik van werk thuis ben zal ik eens eentje voor je samenstellen. Eentje die toekomst gericht is en beide van kwaliteit is. (Dus geen asrock meuk enzov)

• Citaat van jopitan

Kijk dat noem ik nou nog eens een budget. Had je ook nog enige wensen voor het uitbreiden van je PC? Bijvoorbeeld als je een nieuwe videokaart extra erbij wilt hebben (Crossfire, SLI)

Ik denk dat je voor 1500 euro al gave game pc hebt. Mag bij die PC ook een ander scherm erbij worden gekozen?

ja een pc die makkelijk uit te breiden is altijd goed. en ja er mag ook een ander scherm bij gekozen worden

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.04.12 17:55:58:

Citaat van BrokenTrack

Als je wilt kan ik je mijn pc samenstelling doorsturen.

Deze heb ik ongeveer één maan geleden in mekaar gezet, koste totaal ongeveer 3060 euro. Als je dan van enkele dingen wat goedkoper neemt kom je ongeveer op jouw budget :)

Elke samenstelling is welkom :)

• Citaat van BrokenTrack

Als je wilt kan ik je mijn pc samenstelling doorsturen.

Deze heb ik ongeveer één maan geleden in mekaar gezet, koste totaal ongeveer 3060 euro. Als je dan van enkele dingen wat goedkoper neemt kom je ongeveer op jouw budget :)

Ik wil hem ook graag zien ben beste wel benieuwd.

• Ben je trouwens iemand die van gamerstyle houd van de kast of meer van de strakke stijl? Daarnaast is een window aan de zijkant nooit verkeerd om je mooie hardware te bezichtigen.

• http://tweakers.net/gallery/42…_id=246583#tab:inventaris

Webcam, wou een goede HD webcam, deze had als enige een goeie review dus nam ik deze.

WLAN kaart, wou één die 5Ghz ondersteunde, deze doet dat. Echter is het bereik zeer slecht en kom ik niet boven de 8 MBps. Afrader. Standaard onderdeel, weinig over te vertellen.

HDD, 2 TB voor genoeg ruimte. 7200 RPM voor de snelheid. Ook 64MB cache voor extra snelheid. Ook is deze SATA600, ook al zal je dat niet merken. Ik raad hierbij de merken WD, Seagate en Samsung. Als je een SSD gaat gebruiken zoals ik(zie later) zijn deze specificaties overdreven.

Beeldschermen hou ik erbuiten, ik doe aan eyefinity. Dit is een wat grotere uitleg. Dit verschilt namelijk per kaart en perk merk kaart.

Casing, deze kast bied ruimte aan en een goede airflow + kabelmanagement. Is wel wat aan de dure kant. Heb deze vooral ook gebasseerd omdat ik deze mooi vond. Ik vind zelf dat je vooral op uiterlijk moet letten en kijken of alles er wel in past.

Corsair H80, waterkoeling. Waterkoeling is natuurlijk beter dan puur lucht. Heb voor deze gekozen omdat de H100 niet veel beter koelt dan de H80 en tegelijk ook veel meer plek inneemt.

Toetsenboord is niet belangerijk.

RAM, dit merk zou het beter moeten doen, zeker als je gaat overklokken dan de andere merken. 16GB voor genoeg geheugen. Ik draai hem op 1333, maar heb rekening gehouden met upgrades voor 1600.

Intel 2600K, goede processor om over te klokken. Neem niet de 2700 aangezien deze hetzelfde is maar met een overklok. Je wilt mogelijk ook kijken naar de nieuwe generatie die er is of komt.

GPU, 7950 zijn zeer sterk en niet zeer duur. Heb er twee zodat ik alles goed kan draaien want eyefinity is zeer zwaar. OC versie om het koeler te houden, de koelblokken zijn namelijk beter. Er is inmiddels alweer wat veranderd, zoals 2 GPU's in één (zoals 7990 iirc)

Optic drive, goedkope blue ray lezer. Lettend op dat deze SATA150 moet hebben voor het moederboord.

PSU, in het ergste geval zou het zo kunnen zijn dat ik boven de 800 watt uit komt. Lijkt me sterk, maar het kan. Dus heb ik 1000+ genomen. Corsair omdat dit een zeer goed merk hierin is, werd door meerdere mensen aanbevolen. Waar je misschien ook op wilt leten is op welke certificaat ze hebben (80 plus, bronze, zilver etc)

SSD, één van de betere SSDs voor de consument. Presteert goed en is betrouwbaar, zoals naar verwachting van Samsung. Is misschien wel iets duurder, maar SSDs neigen snel stuk te gaan indien ze slecht in mekaar zitten. Vandaar.

Moederboord ondersteunt allereerst de socket van de CPU, 1155. Ook ondersteunt deze de PCI 3.x aansluitingen van de GPU. Op dat gebied blijven er niet veel meer over. Wou ook plek hebben voor 4x RAM. Wou ook een Asus hebben omdat je dan gegarandeerd bent van goede kwaliteit betreft moederboord.

• De keuzes die ik heb gemaakt:
    http://tweakers.net/gallery/22…h_id=267358#tab:wenslijst

Ik heb mijn keuzes berust op RAID, Snelheid, Kwaliteit en lange garantie op producten (zoals kingston geeft levenslange garantie op haar geheugen)
    De 800 watt voeding is efficient en kan een tweede videokaart (GTX680) makkelijk dragen. Windows 7 heb ik er bij ingedaan voor de looks, maar dit kun je ook gratis krijgen (If you know what I mean)

24" monitor met een resolutie van 1920x1200. Ik kies voor een monitor aangezien je een aardig groot bureau nodig hebt om 3 monitoren op te kunnen zetten. Ikzelf heb hiervoor een triple monitor stand gekocht maar die is zelf alleen al ~300 euro.
    SSD van 256GB zodat je aardig wat games op je SSD kan zetten en de OS zelf natuurlijk. Ik heb zelf de 128GB variant ervan, maar die zit aardig snel vol.

Hardeschijven 1TB Caviar Black voor RAID. De GTX680 is genoeg om 80+ FPS te halen met Battlefield 3 op ultra op de hoogste resolutie.

Dat voor een totaal bedrag van zo'n 2300 euro. Je kan op sommige dingen besparen zoals: Geheugen, SSD en Moederbord.

Hier met wat ik bedoel met monitor stand en 3 schermen: Dit is bijna 2 meter in spanwijdte.

• Citaat van BrokenTrack

Ik persoonlijk vind dat een goede setting, enkel raad ik de PSU af en vraag ik me af waarom die moederboord. Ook waarom je niet een 2TB HDD neemt ipv 2 x 1TB, dat scheelt geld.

Met de PSU is niks mis mee. De videokaarten van tegenwoordig zijn erg zuinig en zullen voor 2 stuks niet boven de 500 watt uitkomen.
    http://www.hardwaresecrets.com…-Power-Supply-Review/1028

Ik heb het moederbord gekozen voornamelijk omdat alle 4de PCI E sloten de volle 16x halen en deze dus niet worden gedowngrade (wat je vaak hebt met moederborden)
    Dan bedoel ik dus, stel je stopt twee videokaarten in één moederbord, dan heb je vaak dat ze beiden op 8x gaan draaien inplaats van 16x. Ook dat er ruimte zit tussen de PCI E sloten waardoor als er een 2de kaart bij inkomt, er geen lucht onderdruk in de bovenste videokaart komt omdat je de 2de videokaart één slot lager kunt doen waardoor de bovenste kaart ook de volle luchtstroom krijgt. 2 TB is (1 TB per schijf) is voor alsnog genoeg naar mijn mening en het is niet nodig om de volledige 2500 euro er door heen te pompen. Mocht je ooit toch tekort komen kun je een extra hardeschijf er zo bij proppen.

Waarvoor ik zelf trouwens het moederbord nog meer zou kiezen is de 2x 1Gbps poorten. Dit is handig als je nog een NAS systeem op je PC wilt aansluiten of een backup unit. Ik heb zelf momenteel een switch tussen zitten die dan naar de kelder gaat waar een 4u server draait met 365GB (73GB 15k toeren) hardeschijven en 10 TB (2TB 7.2k toeren).

• Citaat van jopitan

Ben je trouwens iemand die van gamerstyle houd van de kast of meer van de strakke stijl? Daarnaast is een window aan de zijkant nooit verkeerd om je mooie hardware te bezichtigen.

de vorm van de kast maakt helemaal niks uit mag van alles wezen. en zown window lijkt me wel kicke

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 18.04.12 12:14:19:
    heb al wat ideen binnengekregen via pb maar ben nog opzoek naar een mooi case om alles in te bouwen iemand ideetje ?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!