Mysql update vraagje

• Hey,

Ik kom er maar niet uit haha:P

Hiermee wil ik dat als je nog niet op de link hebt geklikt dat je dan de link ziet en wanneer je erop hebt gedrukt dat de update query van de bank en de klik een $aantal om hoog gaat ik heb van alles geprobeert maar het wilt niet, die mysql escape string heb ik er net bij gevoegd ik denk ook niet dat ze echt juist staan??

me(c)

• Ehm kijk heb je een tabel die klik,punten heet ?

Of hoe heet die tabel waar het word geupdate ? ;p

volgens mij moet het zo ongeveer

PHP
    ("UPDATE leden SET klik punten + $aantal WHERE member_id= '"$_session['id']."' LIMIT 1");
  • Maar hij update het gelijk al, ik wil dus dat die alleen de link ziet als de tabel ' klik ' op nummer 1 staat en als je op de link klikt dat het dan word geupdate + 'het aantal'

en wanneer hetniet op 1 staat dat je dan krijgt te zijn: echo "te weinig/veel om te klikken je moet 1 hebben";

• ("UPDATE leden SET punten =punten+$aantal

Huh nu snap ik het niet ?

Dat moet je dan gaan controleeren met een IF.

if($punten == 1 {

Code die uitgevoerd moet worden.

}

else if($punten => 1 {

echo "foutje";

}

Er kunnen best wat typfouten inzitten want mijn windows 8 verbeterd sommige dingetjes die ik niet wil.

• Citaat van scarface

("UPDATE leden SET punten =punten+$aantal

Huh nu snap ik het niet ?

nou kijk:

De update query dat lukt mij wel, die werkt :P

Maar ik wil juist dat je de link

PHP
    $sql = mysql_query mysql_real_escape_string("SELECT klik FROM leden WHERE member_id='".$_SESSION['id']."'"); 
                if(mysql_num_rows($sql) >= 1) { 
                    echo "Je hebt nog niet geklikt voor Linknaam.<a href='www.HIER-LINK.NL'>Ga nu!</a>";

alleen ziet als de tabel ''klik'' op 0 staat
    en dat wanneer je op de link klikt: http://www.HIER-LINK.NL
    dat dan de update query van punten word toegepast [uitgevoerd]

en wanneer de tabel: klik niet op : 0 staat dat je dan de link niet ziet en deupdate ook niet word uitgevoerd..

:piraat:

ps.. dit wil ik omdat je dan niet f5 kan drukken voor meer punten, toch ? :)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.03.12 14:23:56:
    Oke ik wil het anders, kan iemand het script posten dat wanneer je 'if 1 hebt dat er dan een query word uitgevoerd mij lukt het niet ..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!