Load time

  • Hallo allemaal,


    Ik heb zojuist mijn website online geplaatst, door een minifier heen gehaald, thema met een simpele achtergrond. Ik laadt al mijn afbeeldingen van een andere server, die ik ga posten. Maar wat kan ik doen om het NOG sneller te maken, dus dat de pagina gewoon in nog geen seconde laadt.
    Website draait op wordpress!


    [offtopic]Lees mijn vraag eerst, zonder commentaar te leveren over spel fouten, blog of web hosting..[/offtopic]

  • Wat is een sprite?


    Ik heb nu dit:


    Simpele achtergrond, geen header meer, alle afbeeldingen worden compressed en vanuit een 2e server geladen. Ik heb jQuery lazy load erop, en al het flash is vervangen door HTML5. Er zit nu een cache plugin op, en hij laadt alle javascripts e.d. vanuit Google.

  • Aha, ik snap je, vandaar dat ik het zo deed.
    Ik heb 2 webhostings liggen, en 2 servers. Ik laadt van server 1 de kleine plaatjes, deze is dan ook slomer. En van server 2 komen de grote plaatjes, zodat deze dan ook sneller laden. En als het zoveel wordt, laadt ik een helft van een plaatje op server 1 en de andere helft van server 2.

  • Alle plaatjes van andere url / servers laden raad ik niet aan, zo creëer je enkel meer requests die voor meer load time zorgen.
    Een sprite is daarom vele beter.


    Ik maak zelf gebruik van 'ant build' script voor HTML5boilerplate (kun je ook gemakkelijk aanpassen voor html4 / xhtml sites) is echt een aanrader.


    Gebruik ook YSLOW om te kijken wat je nog kunt verbeteren.

  • Ja ik had pingdom.com ofzo.


    Dallas - America - Your website is faster than 78% of all tested websites - 1.54s
    Amsterdam - Nederland -Your website is faster than 97% of all tested websites - 483ms


    Ik denk niet dat ik het nog beter kan maken denk ik?

  • Je kan voor wordpress ook altijd gebruik maken van een CDN, maar dan moet je dat wel aanschaffen.
    Een CDN is een ultra snel netwerk om bestanden vanaf te leveren, zo dicht mogelijk bij waar de bezoeker van je website zich bevindt.


    Verder een sprite gebruiken (alle afbeeldingen in 1 afbeelding zetten) zoals hierboven vermeld en zoveel mogelijk alles minifyen en zo weinig mogelijk requests doen.
    Bv: 1 request voor css, 1 request voor images, 1 request voor javascript.
    Dus in plaats van 5 js bestanden te laden, dit allemaal in 1 bestand zetten.
    Indien je toch meerdere requests moet blijven houden, dan kun je best de helft van je requests vanaf een ander domein of ip inladen. De browser van je bezoeker kan immers maar een xtal bestanden tegelijk downloaden vanaf 1 domein/ip.
    xtal zit tussen de 3 en de 10, afhankelijk van je browser.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!