Geachte CP leden,
Ik ben momenteel met een website bezig, en daar zou ik graag gebaseerd op een datum in de database een mail willen sturen. 6 maanden voor die datum, 3 maanden voor die datum en 1 maand voor die datum. Is dat mogelijk?
Geachte CP leden,
Ik ben momenteel met een website bezig, en daar zou ik graag gebaseerd op een datum in de database een mail willen sturen. 6 maanden voor die datum, 3 maanden voor die datum en 1 maand voor die datum. Is dat mogelijk?
kan, datums vergelijken. kan makkelijker via cronjob.
Ooit van google gehoord?
Stel je hebt een timestamp in je database staan. Als we daar van uit gaan kun je makkelijk comparison doen in je script om iets uit te laten voeren.
time() geeft je de huidige timestamp.
En dan ga je met de timestamp uit de database en de huidige timestamp de tijd berekenen hoeveel er verschil tussen zit en dan ga je dus per tijd checken of het zoveel maanden is tot aan het die 6 maanden, 3 maanden en 1 maand.
Dan laat je een CRON JOB draaien die je elke maand uit laat voeren.
Ik heb nu je een beetje een richting gegeven. Probeer nu met google tot je doel te komen.
Citaat van jopitanToon MeerStel je hebt een timestamp in je database staan. Als we daar van uit gaan kun je makkelijk comparison doen in je script om iets uit te laten voeren.
time() geeft je de huidige timestamp.
En dan ga je met de timestamp uit de database en de huidige timestamp de tijd berekenen hoeveel er verschil tussen zit en dan ga je dus per tijd checken of het zoveel maanden is tot aan het die 6 maanden, 3 maanden en 1 maand.
Dan laat je een CRON JOB draaien die je elke maand uit laat voeren.
Ik heb nu je een beetje een richting gegeven. Probeer nu met google tot je doel te komen.
Heel erg bedankt, maar ik kan het nog steeds niet vinden.
Dit vind je ook niet zomaar op google wat jij vraagt is een scriptje dat je via google niet inelkaar plakt en kopieert. Op google vind je hooguit uitleg over hoe je een cronjob inelkaar zet. Je zult toch echt wat moeten leren in de php boeken als je een automatisch mail scriptje wil maken.,
http://www.w3schools.com/php/php_secure_mail.asp
Zo maak je een email in php, Dit scriptje moet je dan gewoon via de cronjobs op de bepaalde tijd laten uitvoeren dan stuurt hij gewoon een mail.
Citaat van scarfaceDit vind je ook niet zomaar op google wat jij vraagt is een scriptje dat je via google niet inelkaar plakt en kopieert. Op google vind je hooguit uitleg over hoe je een cronjob inelkaar zet. Je zult toch echt wat moeten leren in de php boeken als je een automatisch mail scriptje wil maken.,
http://www.w3schools.com/php/php_secure_mail.asp
Zo maak je een email in php, Dit scriptje moet je dan gewoon via de cronjobs op de bepaalde tijd laten uitvoeren dan stuurt hij gewoon een mail.
Hoe je een mail stuurt, dat weet ik wel. Maar ik weet niet hoe ik het om een bepaalde periode kan doen, en met zo'n cronjob, is het allemaal wat lastig.
Het is helemaal niet lastig als je er 10 minuten over nadenkt weet jij hoe je een cronjob maakt en weet jij hoe je hem laat uitvoeren via de cronjob. Heb je ervaring met php of niet ?
Oke , stuur maar een pb met teamviewer dan leg ik even die cronjobs uit.
Verder is het ook slim om dit te lezen;
http://www.unixgeeks.org/security/newbie/unix/cron-1.html
Leer je ook gelijk hoe cronjobs werken en hoe of wat je kan instellen Werkt heel fijn!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!