Windows 8 topic

  • Beste,


    Geprobeerd maar er staat niks over windows 8 in helaas:(
    Ik heb een windows 7 cd werkt dit niet als ik de computer opnieuw opstart?


    Johan.

  • Neem de tijd allemaal(h)


    - Windows ME (Fail)
    - Windows XP (GOOD)


    - Windows VISTA (Fail)
    - Windows 7 (Good)


    - Windows 8 (Fail)
    - Windows .... (Good)


    Zo gaat dat nou vraag me niet waarom ze dat doen.

  • Windows 8 word de grootste faal weer met hun metro interface. Meeste mensen hebben nu al zelfs moeite met Windows 7 (50+). Windows 8 vind ik meer iets voor tablets aangezien de scroll functie van de metro interface.


    Nou heb ik de developer preview en de consumer preview gehad en nou was er wel wat verschil tussen de developer en consumer preview. Zo hadden ze wat images vervangen.


    Ik ben helaas absoluut niet te spreken over metro interface. Het kan zijn omdat we het niet gewend zijn, maar zeg nou zelf. Waarom zou je een goed werkend iets vervangen met een 'stijlvollere', maar slechtere interface. Daarnaast heeft het metro interface helemaal geen extra functie in het goed werken van applicaties of overzichtelijk maken van applicaties, aangezien de icoontjes verschillende groottes hebben en dan ook nog eens door elkaar staan.


    Een pluspunt van windows 8 vind ik wel het overzicht van alle computer gegevens en het processenbeheer, maar dit zal voor de normale consument geen reet uitmaken.


    De geintegreerde facebook en msn login is ookal weer zo'n fout die ze maken, aangezien een aantal dagen geleden is gebleken dat dit niet veilig is. Zo valt de token makkelijk te onderscheppen en kan dus makkelijk met jouw account ingelogd worden.


    Ik wacht wel op de volgende Windows.


    De multi-tasking is daarnaast ook nog eens waardeloos. Zonder toetsenbord is het onmogelijk om uberhaupt wat te doen. Je kunt maar op een manier door de apps heen scrollen en dat maar een kant op. Als je iets wilt kopieeren is het met meerdere apps open bijna onmogelijk. Dus als je 15 apps open hebt moet je dus eerst langs 15 apps gaan om bij je beginnende app te komen.


    Daarnaast kun je niet eens apps afsluiten. Daarvoor moet je de taskmanager openen, die alleen in de Desktop zit.


    Helaas is in Windows 8 het start menu ook niet meer terug te vinden. Dit heet nu het Start Screen en dat is weer in de metro-style. Terwijl windows 16 jaar lang een start menu heeft gehad. Je moet nu met je muis helemaal links op het vlaggetje drukken en dan helemaal je muis naar rechts, naar de andere kant van het scherm, bewegen om uiteindelijk daar op de power button te drukken. Dat wordt echt een feest met een resolutie van 5760x1080.


    De zoekbar die je overigens normaal standaard had in het start menu is ook foetsie, nergens meer te bekennen.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van sloosmedia

    Windows8 is Windows7 verschil is enkel dat metro waar niemand op zit te wachten.


    Valt erg tegen.


    Verre weg van Windows 7. Alleen de interface lijkt op Windows 7, maar het gros van de functies die in Windows 7 zaten zijn er in Windows 8 uitgehaald.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van Ferhat.Remory

    Niet waar. Ik denk dat jullie Windows 8 onderschatten. Wist je dat het ook op touchscreen pc's komt veel handiger ;)



    En jij wilt zeggen dat je een touchscreen pc thuis hebt staan? Heb je uberhaupt wel eens zo'n PC gehad en hoe braad zo'n touch PC is. De reactietijd van een zo'n touchscreen is bagger tot en met en die kunnen ze ook niet opschroeven (betere schermen) want anders worden die schermen nog onbetaalbaarder. Je betaalt nu al gauw 1300 euro voor zo'n Touch PC. Daarnaast is het gebruik van zo'n PC niet fijn, je moet gewoon een toetsenbord erbij hebben want anders krijg je last van je vingers door het telkens op een vlakte te typen. Ik heb zo'n PC tijdelijk in gebruik gehad aangezien een klant van mij zo'n Touch PC wou hebben.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van Ferhat.Remory

    En Windows 8 heeft meer features, wat ik hier het omgekeerde las. Ik ben geen voorstander, maar windows8 is ook nog maar in beta (of niet meer ?)


    Daarnaast is de kans dat er geen dual boot meer is met Windows 8.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van JohanK

    Beste,


    Als je Windows 8 installeer wordt dan alles van je pc verwijder,
    zo niet heeft iemand een link voor mij waar ik hem kan downloaden.


    Johan.


    Alles wordt verwijderd OF je moet een nieuwe hard-drive aan maken (Zoek op youtube: Dual boot windows)

  • Mijn mening: "Ga een Mac halen"


    Dat is tenminste een betrouwbaar besturingssysteem dat al die rare rotzooi van windows niet nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Ik ben al jaren een trouwe Mac (en Windows) gebruiker en Mac is gewoon veel beter.

  • Citaat van Cas

    Mijn mening: "Ga een Mac halen"


    Dat is tenminste een betrouwbaar besturingssysteem dat al die rare rotzooi van windows niet nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Ik ben al jaren een trouwe Mac (en Windows) gebruiker en Mac is gewoon veel beter.


    "Betrouwbaar", als ik mij niet vergis bevat een MAC meer gaten voor malware dan WIndows. Is dat betrouwbaar? ;)


    Wat bedoel je met "al die rotzooi om te kunnen functioneren"?
    Want standaard doet ELKE operating system dezelfde taken. Enkel een andere structuur en aanpak etc etc. Maar de kern functionaliteiten zijn hetzelfde.

  • Mac = Apple. Apple = censuur en werkt met bijna geen andere hardware en software dan die door hen is goedgekeurd. Geef mij maar een PC met danwel Windows of Linux erop waarin ik zelf kan bepalen wat ik erop wil aansluiten (past in de regel altijd) en wat ik wil installeren.


    En hoe ik iets ergens op wil zetten (iPod moet met iTunes, een MP3 speler uit 2001 kon zelfs gewoon al met de Deze Computer -> F:\ -> Copy paste liedjes functioneren maar Apple moet weer "anders" zijn).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!